جمشید صالحی صدقیانی؛ سمانه سرورنژاد؛ رضا ابراهیمی آتانی؛ مریم اخوان خرازیان؛ موسی رضوانی چمنزمین
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، ، صفحه 147-162
چکیده
نظام پرداخت از طریق موبایل امکانی است که در بسیاری از کشورها فراهم گردیده است این نوع پرداخت به دلیل راحتی استفاده، دست یابی همگانی و سریع به گوشی های تلفن همراه و استفاده دائمی افراداز آنها مورد توجه میباشد. ولی متاسفانه بر اساس بررسیهای به عمل آمده استقبال از این سرویس آنطور که پیشبینی میشد، موفق نبوده است. در تحقیق ...
بیشتر
نظام پرداخت از طریق موبایل امکانی است که در بسیاری از کشورها فراهم گردیده است این نوع پرداخت به دلیل راحتی استفاده، دست یابی همگانی و سریع به گوشی های تلفن همراه و استفاده دائمی افراداز آنها مورد توجه میباشد. ولی متاسفانه بر اساس بررسیهای به عمل آمده استقبال از این سرویس آنطور که پیشبینی میشد، موفق نبوده است. در تحقیق حاضر علل مقاومت افراد در برابر پذیرش این نوع امکانبه خصوصیات فردی شامل جنس، سن، درآمد، سطح تحصیلات، استفاده از اینترنت، توجه به تبلیغات و بالاخره میزان خطر پذیری افراد مورد مطالعه قرار گرفته است. در این تحقیق تلاش میشود، کشف رابطه میان عدم پذیرش سرویس پرداخت موبایل و خصوصیات فردی مشتریان، برنامه عمومی برای جذبمشتریان پیشنهاد شود.لازم به ذکر است که دادههای مورد نیاز مقاله با پرسش از افرادی که حاضر به استفاده از این سرویس نبودهاندجمعآوریگردیدهاست. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای هوشمندانه داده کاوی و درخت تصمیم بهره گرفته شده است.