چنگیز والمحمدی؛ مریم السادات مظاهری
چکیده
امروزه با توسعة فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی، استفاده از آنها با مقاومت کارکنان مواجه میشود که یکی از دلایل شکست سازمانها در پیادهسازی و عملیاتی نمودن اینگونه از فناوریهای نوین است. با عنایت به گسترش روز افزون استفاده از رایانش ابری بهعنوان پارادایم جدید ارتباطی در سازمانها، تحلیل رفتار کاربران در مواجهه ...
بیشتر
امروزه با توسعة فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی، استفاده از آنها با مقاومت کارکنان مواجه میشود که یکی از دلایل شکست سازمانها در پیادهسازی و عملیاتی نمودن اینگونه از فناوریهای نوین است. با عنایت به گسترش روز افزون استفاده از رایانش ابری بهعنوان پارادایم جدید ارتباطی در سازمانها، تحلیل رفتار کاربران در مواجهه با این فناوری در هر یک از سازمانهای کشور ضروری است. در این تحقیق مدل پذیرش فناوری که توسط دیویس ارائه شده است، برای تبیین عوامل تأثیرگذار بر پذیرش فناوری توسط کاربران سیستمهای اطلاعاتی مورداستفاده قرارگرفته است. این مطالعه با رویکردی پیمایشی_توصیفی عوامل مؤثر بر تصمیم به استفاده از رایانش ابری را در میان کارکنان سازمان صداوسیمابر مبنای مدل پذیرش فناوری مورد بررسی قرار میدهد. بدین منظور پرسشنامة طراحی شده در بین 230 نفر از متخصصان حوزة فناوری اطلاعات و آشنا با این فناوری در سازمان صداوسیما توزیع شد، که ضریب پایائی این پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 0.84حاصل شد. پس از انجام تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی، با توجه به ضرایب تحلیل مسیر، درک سودمندی بهعنوان مهمترین عامل تأثیرگذار بر تصمیم به استفاده از رایانش ابری مشخص گردید. یافتههای این پژوهش میتواند بهعنوان خطوط راهنما مورداستفادة مدیران رسانه ملی در جهت تصمیمگیری اثربخشتر قرار گیرد.
عبدالمجید مصلح؛ عادل پوردهقان
دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1392، ، صفحه 37-64
چکیده
امروزه دستگاههای تلفنهمراه راه و روش برقراری ارتباط و تعامل را تغییر داده و دارای تأثیرقوی بر مدیریت نوین میباشد، همچنین امکان انجام اثربخش فعالیتهای موجود را فراهم کرده وفعالیتهای کاملاً جدیدی را ایجاد کرده است. در حال حاضر کشورهای در حال توسعه بازاری استکه پتانسیل عظیمی برای مخابرات و بسیاری از ارائه دهندگان خدمات تجارت موبایلی ...
بیشتر
امروزه دستگاههای تلفنهمراه راه و روش برقراری ارتباط و تعامل را تغییر داده و دارای تأثیرقوی بر مدیریت نوین میباشد، همچنین امکان انجام اثربخش فعالیتهای موجود را فراهم کرده وفعالیتهای کاملاً جدیدی را ایجاد کرده است. در حال حاضر کشورهای در حال توسعه بازاری استکه پتانسیل عظیمی برای مخابرات و بسیاری از ارائه دهندگان خدمات تجارت موبایلی دارا میباشد.در همین راستا کسب و کارها باید روی نتیجه بخش بودن پذیرش تجارت سیار توسط مشتریان باتوجه به گرایشات و نیازهای آنان تمرکز کنند. هدف از انجام پژوهش حاضر تحلیل تأثیر محرک هایمی باشد. مدل مفهومی پژوهش بر مبنای TAM فردی بر پذیرش تجارت سیار با توجه به مدلمطالعات نظری موضوع طراحی گردید و با استفاده از پرسشنامه داده های مورد نظر از 350 نفر ازکاربران تلفن همراه جمع آوری گردید. جهت تحلیل داده ها و تایید مدل از روش مدل سازی معادلاتساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. بر اساس نتایج تحلیل مسیر، ارتباط میان متغیرهایمدل بررسی شد و مشخص گردید شاخص های نفوذپذیری اجتماعی، سطح نوآوری فردی، سطحسازگاری فردی و سطح دانش فردی دارای تأثیر مثبت و معناداری بر نگرش و تمایل کاربران بهاستف ا ده از تجارت سیار می باشد و باعث پذیرش تجارت سیار توسط کاربران می شود