مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند

نویسندگان

1 دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران

2 عضو هیئت‌علمی، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران. (نویسنده مسئول): vrmirabi@yahoo.com

3 عضو هیئت‌علمی، گروه حسابداری و مدیریت مالی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس

4 عضو هیئت‌علمی، گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم

چکیده

هدف اصلی این تحقیق، ارائه مدل وفاداری مشتری برای سیستم‌های توصیه‌گر تجارت الکترونیک است‌‌‌‌. مدل پیشنهادی، به کمک مدل موفقیت «سیستم اطلاعات دلون و مک‌لین» و مجموعه‌ای از عوامل شناخته‌شده از منابع موجود تدوین شده است‌‌‌‌.‌‌‌‌ برای آزمایش فرضیه‌های تحقیقی مدل تدوین‌شده،‌‌‌‌ نظرسنجی پرسشنامه‌ای انجام و داده‌های حاصل از 384 مشتری از یک وب‌سایت B2C جمع‌آوری شده است‌‌‌‌.‌‌‌‌ در اجرای آمار توصیفی و تحلیل‌های مسیر و اعتبارسنجی مدل پیشنهادی، از نرم‌افزار "اس پی اس اس" و "اسمارت پی ال اس" استفاده شده است‌‌‌‌.‌‌‌‌ نتایج «مدل‌‌سازی معادلات ساختاری»، نشان داد که عامل «اعتماد» دارای رابطه مهمی با رضایت مشتری در سیستم‌های توصیه‌گر تجارت الکترونیک است‌‌‌‌.‌‌‌‌ علاوه بر آن‌‌‌‌،‌‌‌‌ نتایج حاکی از آن است که رضایت از محصولات پیشنهادی، می‌تواند موجب ارتقاء وفاداری مشتری در سیستم‌های توصیه‌گر B2C شود‌‌‌‌.‌‌‌‌ مدل پیشنهادی، به مدیران تجارت الکترونیک برای بهبود سیستم‌های توصیه‌گر کمک خواهد کرد‌‌‌‌ و از طریق کسب وفاداری مشتریان‌‌‌‌،‌‌‌‌ فروش محصولات را در وب‌سایت‌های فروش آنلاین افزایش خواهد داد.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

A Custome Loyalty Model fo E-Commerce Recommendation Systems

نویسندگان [English]

  • Leila Ebrahimi 1
  • Vahid Reza Mirabi 2
  • Mohammad Hossein Ranjbar 3
  • Esmaeil Hassan Pour 4

1 Ph.D Student of Business Management , Department of Management, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Iran

2 Faculty Member, Department of Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran (Corresponding Author: vrmirabi@yahoo.com)

3 Faculty Member, Department of Accounting and Management, Faculty of Humanities, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas

4 Faculty Member, Department of Management, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm

چکیده [English]

The main objective of this research is to provide a customer loyalty model for e-commerce recommender systems. The proposed model is developed using Delone and McLean Information System success model and a set of factors which are identified from the literature. To test the research hypotheses of the developed model, a questionnaire survey is conducted and the data is collected from the 384 customers in a B2C website. We used SPSS and SmartPLS software for descriptive statistics and path analyses and to verify the proposed model.  The result of the Structural Equations Modeling showed that trust has a significant relationship with the customers’ satisfaction in the e-commerce recommendation systems. In addition, the results revealed that satisfaction with the recommended products can improve the customers’ loyalty in the B2C recommendation systems. The proposed model will help the e-commerce managers to improve their website recommendation systems and increase the sale of the products by achieving the customers’ loyalty in the online shopping websites.
 

کلیدواژه‌ها [English]

  • E-commerce
  • Loyalty
  • Recommendation Systems
  • Trust
  • Satisfaction
  • Delone and McLean Model
Aksoy, L‌‌‌‌.‌‌‌‌, Bloom, P‌‌‌‌.‌‌‌‌ N‌‌‌‌.‌‌‌‌, Lurie, N‌‌‌‌.‌‌‌‌ H‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Cooil, B‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2006)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Should recommendation agents think like people? Journal of service research, 8(4), 297-315‌‌‌‌.‌‌‌‌
Aldholay, A‌‌‌‌.‌‌‌‌ H‌‌‌‌.‌‌‌‌, Isaac, O‌‌‌‌.‌‌‌‌, Abdullah, Z‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Ramayah, T‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2018)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The role of transformational leadership as a mediating variable in DeLone and McLean information system success model‌‌‌‌:‌‌‌‌ The context of online learning usage in Yemen‌‌‌‌.‌‌‌‌ Telematics and Informatics‌‌‌‌.‌‌‌‌
Bai, B‌‌‌‌.‌‌‌‌, Law, R‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Wen, I‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2008)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intentions‌‌‌‌:‌‌‌‌ Evidence from Chinese online visitors‌‌‌‌.‌‌‌‌ International Journal of Hospitality Management, 27(3), 391-402‌‌‌‌.‌‌‌‌
Baraka, H‌‌‌‌.‌‌‌‌ A‌‌‌‌.‌‌‌‌, Baraka, H‌‌‌‌.‌‌‌‌ A‌‌‌‌.‌‌‌‌, & El-Gamily, I‌‌‌‌.‌‌‌‌ H‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2013)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Assessing call centers’ success‌‌‌‌:‌‌‌‌ A validation of the DeLone and McLean model for information system‌‌‌‌.‌‌‌‌ Egyptian Informatics Journal, 14(2), 99-108‌‌‌‌.‌‌‌‌
Barnes, S‌‌‌‌.‌‌‌‌ J‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Vidgen, R‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2003)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Measuring web site quality improvements‌‌‌‌:‌‌‌‌ a case study of the forum on strategic management knowledge exchange‌‌‌‌.‌‌‌‌ Industrial management & Data systems, 103(5), 297-309‌‌‌‌.‌‌‌‌
Bauer, H‌‌‌‌.‌‌‌‌ H‌‌‌‌.‌‌‌‌, Falk, T‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Hammerschmidt, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2006)‌‌‌‌.‌‌‌‌ eTransQual‌‌‌‌:‌‌‌‌ A transaction process-based approach for capturing service quality in online shopping‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of Business Research, 59(7), 866-875‌‌‌‌.‌‌‌‌
Benbasat, I‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Wang, W‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2005)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Trust in and adoption of online recommendation agents‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of the association for information systems, 6(3), 4‌‌‌‌.‌‌‌‌
Biong, H‌‌‌‌.‌‌‌‌ (1993)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Satisfaction and loyalty to suppliers within the grocery trade‌‌‌‌.‌‌‌‌ European Journal of Marketing, 27(7), 21-38‌‌‌‌.‌‌‌‌
& van Kleef, G‌‌‌‌.‌‌‌‌ A‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2018)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The interpersonal effects of emotion intensity in customer service‌‌‌‌:‌‌‌‌ Perceived appropriateness and authenticity of attendants' emotional displays shape customer trust and satisfaction‌‌‌‌.‌‌‌‌ Organizational Behavior and Human Decision Processes, 144, 97-111‌‌‌‌.‌‌‌‌
Chiou, W‌‌‌‌. -C‌‌‌‌.‌‌‌‌, Lin, C‌‌‌‌. -C‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Perng, C‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2010)‌‌‌‌.‌‌‌‌ A strategic framework for website evaluation based on a review of the literature from 1995–2006‌‌‌‌.‌‌‌‌ Information & management, 47(5-6), 282-290‌‌‌‌.‌‌‌‌
Cho, M‌‌‌‌.‌‌‌‌, Bonn, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ A‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Kang, S‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2014)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Wine attributes, perceived risk and online wine repurchase intention‌‌‌‌:‌‌‌‌ The cross-level interaction effects of website quality‌‌‌‌.‌‌‌‌ International Journal of Hospitality Management, 43, 108-120‌‌‌‌.‌‌‌‌
Delone, W‌‌‌‌.‌‌‌‌ H‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Mclean, E‌‌‌‌.‌‌‌‌ R‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2004)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Measuring e-commerce success‌‌‌‌:‌‌‌‌ Applying the DeLone & McLean information systems success model‌‌‌‌.‌‌‌‌ International Journal of Electronic Commerce, 9(1), 31-47‌‌‌‌.‌‌‌‌
Fornell, C‌‌‌‌.‌‌‌‌, Johnson, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ D‌‌‌‌.‌‌‌‌, Anderson, E‌‌‌‌.‌‌‌‌ W‌‌‌‌.‌‌‌‌, Cha, J‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Bryant, B‌‌‌‌.‌‌‌‌ E‌‌‌‌.‌‌‌‌ (1996)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The American customer satisfaction index‌‌‌‌:‌‌‌‌ nature, purpose, and findings‌‌‌‌.‌‌‌‌ the Journal of Marketing, 7-18‌‌‌‌.‌‌‌‌
Hair Jr, J‌‌‌‌.‌‌‌‌ F‌‌‌‌.‌‌‌‌, Hult, G‌‌‌‌.‌‌‌‌ T‌‌‌‌.‌‌‌‌ M‌‌‌‌.‌‌‌‌, Ringle, C‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Sarstedt, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2016)‌‌‌‌.‌‌‌‌ A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM)‌‌‌‌:‌‌‌‌ Sage Publications‌‌‌‌.
Hair, J‌‌‌‌.‌‌‌‌ F‌‌‌‌.‌‌‌‌, Sarstedt, M‌‌‌‌.‌‌‌‌, Ringle, C‌‌‌‌.‌‌‌‌ M‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Mena, J‌‌‌‌.‌‌‌‌ A‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2012)‌‌‌‌.‌‌‌‌ An assessment of the use of partial least squares structural equation modeling in marketing research‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of the Academy of marketing Science, 40(3), 414-433‌‌‌‌.‌‌‌‌
Helander, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ G‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Khalid, H‌‌‌‌.‌‌‌‌ M‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2000)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Modeling the customer in electronic commerce‌‌‌‌.‌‌‌‌ Applied Ergonomics, 31(6), 609-619‌‌‌‌.‌‌‌‌
Henseler, J‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Sarstedt, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2013)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Goodness-of-fit indices for partial least squares path modeling‌‌‌‌.‌‌‌‌ Computational Statistics, 28(2), 565-580‌‌‌‌.‌‌‌‌
Henseler, J‌‌‌‌.‌‌‌‌, Hubona, G‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Ray, P‌‌‌‌.‌‌‌‌ A‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2017)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Partial least squares path modeling‌‌‌‌:‌‌‌‌ Updated guidelines‌‌‌‌.‌‌‌‌ In Partial Least Squares Path Modeling (pp‌‌‌‌.‌‌‌‌ 19-39)‌‌‌‌:‌‌‌‌ Springer‌‌‌‌.
Ho, L‌‌‌‌. -A‌‌‌‌.‌‌‌‌, Kuo, T‌‌‌‌. -H‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Lin, B‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2012)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The mediating effect of website quality on Internet searching behavior‌‌‌‌.‌‌‌‌ Computers in Human Behavior, 28(3), 840-848‌‌‌‌.‌‌‌‌
Hsu, M‌‌‌‌. -H‌‌‌‌.‌‌‌‌, Chang, C‌‌‌‌. -M‌‌‌‌.‌‌‌‌, Chu, K‌‌‌‌. -K‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Lee, Y‌‌‌‌. -J‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2014)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Determinants of repurchase intention in online group-buying‌‌‌‌:‌‌‌‌ The perspectives of DeLone & McLean IS success model and trust‌‌‌‌.‌‌‌‌ Computers in Human Behavior, 36, 234-245‌‌‌‌.‌‌‌‌
Jannach, D‌‌‌‌.‌‌‌‌, Karakaya, Z‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Gedikli, F‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2012)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Accuracy improvements for multi-criteria recommender systems‌‌‌‌.‌‌‌‌ Paper presented at the Proceedings of the 13th ACM conference on electronic commerce‌‌‌‌.
Kao, T‌‌‌‌. -W‌‌‌‌.‌‌‌‌ D‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Lin, W‌‌‌‌.‌‌‌‌ T‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2016)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The relationship between perceived e-service quality and brand equity‌‌‌‌:‌‌‌‌ A simultaneous equations system approach‌‌‌‌.‌‌‌‌ Computers in Human Behavior, 57, 208-218‌‌‌‌.‌‌‌‌
Keller, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ L‌‌‌‌.‌‌‌‌ (1993)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity‌‌‌‌.‌‌‌‌ the Journal of Marketing, 1-22‌‌‌‌.‌‌‌‌
Kim, H‌‌‌‌. -N‌‌‌‌.‌‌‌‌, Ji, A‌‌‌‌. -T‌‌‌‌.‌‌‌‌, Ha, I‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Jo, G‌‌‌‌. -S‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2010)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Collaborative filtering based on collaborative tagging for enhancing the quality of recommendation‌‌‌‌.‌‌‌‌ Electronic commerce research and applications, 9(1), 73-83‌‌‌‌.‌‌‌‌
Kim, M‌‌‌‌. -J‌‌‌‌.‌‌‌‌, Chung, N‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Lee, C‌‌‌‌. -K‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2011)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The effect of perceived trust on electronic commerce‌‌‌‌:‌‌‌‌ Shopping online for tourism products and services in South Korea‌‌‌‌.‌‌‌‌ Tourism Management, 32(2), 256-265‌‌‌‌.‌‌‌‌
Kim, S‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Stoel, L‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2004)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Apparel retailers‌‌‌‌:‌‌‌‌ website quality dimensions
Komiak, S‌‌‌‌.‌‌‌‌ Y‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Benbasat, I‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2006)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The effects of personalization and familiarity on trust and adoption of recommendation agents‌‌‌‌.‌‌‌‌ MIS quarterly, 941-960‌‌‌‌.‌‌‌‌
Lee, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ C‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Chung, N‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2009)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Understanding factors affecting trust in and satisfaction with mobile banking in Korea‌‌‌‌:‌‌‌‌ A modified DeLone and McLean’s model perspective‌‌‌‌.‌‌‌‌ Interacting with computers, 21(5-6), 385-392.
‌‌‌‌Lee, Y‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Kozar, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ A‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2006)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Investigating the effect of website quality on e-business success‌‌‌‌:‌‌‌‌ An analytic hierarchy process (AHP) approach‌‌‌‌.‌‌‌‌ Decision Support Systems, 42(3), 1383-1401‌‌‌‌.‌‌‌‌
Lin, H‌‌‌‌. -F‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2007)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The impact of website quality dimensions on customer satisfaction in the B2C e-commerce context‌‌‌‌.‌‌‌‌ Total Quality Management and Business Excellence, 18(4), 363-378‌‌‌‌.‌‌‌‌
Lin, H‌‌‌‌. -F‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2010)‌‌‌‌.‌‌‌‌ An application of fuzzy AHP for evaluating course website quality‌‌‌‌.‌‌‌‌ Computers & Education, 54(4), 877-888‌‌‌‌.‌‌‌‌
Liu, W‌‌‌‌. -K‌‌‌‌.‌‌‌‌, Lee, Y‌‌‌‌. -S‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Hung, L‌‌‌‌. -M‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2017)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The interrelationships among service quality, customer satisfaction, and customer loyalty‌‌‌‌:‌‌‌‌ Examination of the fast-food industry‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of Foodservice Business Research, 20(2), 146-162‌‌‌‌.‌‌‌‌
Ng, T‌‌‌‌.‌‌‌‌ C‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Ghobakhloo, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2018)‌‌‌‌.‌‌‌‌ What Determines Lean Manufacturing Implementation? A CB-SEM Model‌‌‌‌.‌‌‌‌ Economies, 6(1), 9‌‌‌‌.‌‌‌‌
Nguyen, N‌‌‌‌.‌‌‌‌, Leclerc, A‌‌‌‌.‌‌‌‌, & LeBlanc, G‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2013)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The mediating role of customer trust on customer loyalty‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of service science and management, 6(01), 96‌‌‌‌.‌‌‌‌
Nilashi, M‌‌‌‌.‌‌‌‌, bin Ibrahim, O‌‌‌‌.‌‌‌‌, Ithnin, N‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Sarmin, N‌‌‌‌.‌‌‌‌ H‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2015)‌‌‌‌.‌‌‌‌ A multi-criteria collaborative filtering recommender system for the tourism domain using Expectation Maximization (EM) and PCA–ANFIS‌‌‌‌.‌‌‌‌ Electronic commerce research and applications, 14(6), 542-562‌‌‌‌.‌‌‌‌
Nilashi, M‌‌‌‌.‌‌‌‌, Jannach, D‌‌‌‌.‌‌‌‌, bin Ibrahim, O‌‌‌‌.‌‌‌‌, Esfahani, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ D‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Ahmadi, H‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2016)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Recommendation quality, transparency, and website quality for trust-building in recommendation agents‌‌‌‌.‌‌‌‌ Electronic commerce research and applications, 19, 70-84‌‌‌‌.‌‌‌‌
Orth, U‌‌‌‌.‌‌‌‌ R‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Green, M‌‌‌‌.‌‌‌‌ T‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2009)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Consumer loyalty to family versus non-family business‌‌‌‌:‌‌‌‌ The roles of store image, trust and satisfaction‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of Retailing and Consumer Services, 16(4), 248-259‌‌‌‌.‌‌‌‌
Parasuraman, A‌‌‌‌.‌‌‌‌, Zeithaml, V‌‌‌‌.‌‌‌‌ A‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Malhotra, A‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2005)‌‌‌‌.‌‌‌‌ ES-QUAL‌‌‌‌:‌‌‌‌ A multiple-item scale for assessing electronic service quality‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of service research, 7(3), 213-233‌‌‌‌.‌‌‌‌
Park, E‌‌‌‌.‌‌‌‌, Kim, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ J‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Kwon, S‌‌‌‌.‌‌‌‌ J‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2017)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Corporate social responsibility as a determinant of consumer loyalty‌‌‌‌:‌‌‌‌ An examination of ethical standard, satisfaction, and trust‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of Business Research, 76, 8-13‌‌‌‌.‌‌‌‌
Pu, P‌‌‌‌.‌‌‌‌, Chen, L‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Hu, R‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2011)‌‌‌‌.‌‌‌‌ A user-centric evaluation framework for recommender systems‌‌‌‌.‌‌‌‌ Paper presented at the Proceedings of the fifth ACM conference on Recommender systems‌‌‌‌.
Ribbink, D‌‌‌‌.‌‌‌‌, Van Riel, A‌‌‌‌.‌‌‌‌ C‌‌‌‌.‌‌‌‌, Liljander, V‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Streukens, S‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2004)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Comfort your online customer‌‌‌‌:‌‌‌‌ quality, trust and loyalty on the internet‌‌‌‌.‌‌‌‌ Managing Service Quality‌‌‌‌:‌‌‌‌ An International Journal, 14(6), 446-456‌‌‌‌.‌‌‌‌
Sahin, A‌‌‌‌.‌‌‌‌, Zehir, C‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Kitapçı, H‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2011)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The effects of brand experiences, trust and satisfaction on building brand loyalty; an empirical research on global brands‌‌‌‌.‌‌‌‌ Procedia-Social and Behavioral Sciences, 24, 1288-1301‌‌‌‌.‌‌‌‌
Setó-Pamies, D‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2012)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Customer loyalty to service providers‌‌‌‌:‌‌‌‌ examining the role of service quality, customer satisfaction and trust‌‌‌‌.‌‌‌‌ Total Quality Management & Business Excellence, 23(11-12), 1257-1271‌‌‌‌.‌‌‌‌
Shan, S‌‌‌‌.‌‌‌‌, Liu, M‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Xu, X‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2017)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Analysis of the key influencing factors of haze information dissemination behavior and motivation in WeChat‌‌‌‌.‌‌‌‌ Information Discovery and Delivery, 45(1), 21-29‌‌‌‌.‌‌‌‌
Shin, J‌‌‌‌.‌‌‌‌ I‌‌‌‌.‌‌‌‌, Chung, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ H‌‌‌‌.‌‌‌‌, Oh, J‌‌‌‌.‌‌‌‌ S‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Lee, C‌‌‌‌.‌‌‌‌ W‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2013)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The effect of site quality on repurchase intention in Internet shopping through mediating variables‌‌‌‌:‌‌‌‌ The case of university students in South Korea‌‌‌‌.‌‌‌‌ International Journal of Information Management, 33(3), 453-463‌‌‌‌.‌‌‌‌
Sinha, R‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Swearingen, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2002)‌‌‌‌.‌‌‌‌ The role of transparency in recommender systems‌‌‌‌.‌‌‌‌ Paper presented at the CHI'02 extended abstracts on Human factors in computing systems‌‌‌‌.
Srinivasan, S‌‌‌‌.‌‌‌‌ S‌‌‌‌.‌‌‌‌, Anderson, R‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Ponnavolu, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2002)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Customer loyalty in e-commerce‌‌‌‌:‌‌‌‌ an exploration of its antecedents and consequences‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of Retailing, 78(1), 41-50‌‌‌‌.‌‌‌‌
Swearingen, K‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Sinha, R‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2002)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Interaction design for recommender systems‌‌‌‌.‌‌‌‌ Paper presented at the Designing Interactive Systems‌‌‌‌.
Thirumalai, S‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Sinha, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ K‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2005)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Customer satisfaction with order fulfillment in retail supply chains‌‌‌‌:‌‌‌‌ implications of product type in electronic B2C transactions‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of Operations Management, 23(3-4), 291-303‌‌‌‌.‌‌‌‌
Tintarev, N‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Masthoff, J‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2007)‌‌‌‌.‌‌‌‌ A survey of explanations in recommender systems‌‌‌‌.‌‌‌‌ Paper presented at the Data Engineering Workshop, 2007 IEEE 23rd International Conference on‌‌‌‌.
Varshneya, G‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Das, G‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2017)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Experiential value‌‌‌‌:‌‌‌‌ Multi-item scale development and validation‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of Retailing and Consumer Services, 34, 48-57‌‌‌‌.‌‌‌‌
Voigt, K‌‌‌‌. -I‌‌‌‌.‌‌‌‌, Buliga, O‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Michl, K‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2017)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Creating the Global Shopping Mall‌‌‌‌:‌‌‌‌ The Case of Amazon‌‌‌‌.‌‌‌‌ In Business Model Pioneers (pp‌‌‌‌.‌‌‌‌ 67-77)‌‌‌‌:‌‌‌‌ Springer‌‌‌‌.
Walsh, G‌‌‌‌.‌‌‌‌, Groth, M‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Wiedmann, K‌‌‌‌. -P‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2005)‌‌‌‌.‌‌‌‌ An examination of consumers' motives to switch energy suppliers‌‌‌‌.‌‌‌‌ Journal of Marketing Management, 21(3-4), 421-440‌‌‌‌.‌‌‌‌
Yu, H‌‌‌‌. -C‌‌‌‌.‌‌‌‌, Hsi, K‌‌‌‌. -H‌‌‌‌.‌‌‌‌, & Kuo, P‌‌‌‌. -J‌‌‌‌.‌‌‌‌ (2002)‌‌‌‌.‌‌‌‌ Electronic payment systems‌‌‌‌:‌‌‌‌ an analysis and comparison of types‌‌‌‌.‌‌‌‌ Technology in Society, 24(3), 331-347.