مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
پیش‌بینی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رویکرد سیستم استنتاج عصبی- فازی انطباق پذیر و الگوریتم رقابت استعماری

مجتبی صالحی؛ فاطمه گرشاسبی

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، صفحه 5-34

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.10374

چکیده
    در این پژوهش یک روش نوین ترکیبی برای پیش­بینی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ارائه شده است که هم­زمان از الگوریتم رقابت استعماری به‌عنوان روش انتخاب ویژگی و شبکه فازی عصبی انطباق انطباق‌پذیر به‌عنوان تابع پیش‌بینی کننده استفاده می­نماید. برای انجام این امر از 68 ویژگی مؤثر بر بازار بورس اوراق بهادار؛ که شامل شاخص­های ...  بیشتر

تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی دانشجویان

سید سعید میرواحدی؛ داود حسین‌پور؛ احسان سلطان محمدلو

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، صفحه 35-60

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.10375

چکیده
    این تحقیق به بررسی تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینانه پرداخته است. مؤلفه‌های قصد کارآفرینانه در پژوهش حاضر، برگرفته از مدل قصد کارآفرینانه لینان؛ است که شامل نگرش نسبت به رفتارهای کارآفرینانه، هنجارهای اجتماعی و خودباوری می‌شود. تحقیق حاضر کمّی، -کاربردی بودهو ، روش پژوهش آن توصیفی است.  و در این پژوهش ...  بیشتر

توسعه یک روش فرا ابتکاری ترکیبی برای شناسایی اجتماعات در شبکه‌های اجتماعی با هدف چگالی پودمانگی

امیرحسین حسینیان؛ بابک تیمورپور؛ باقر جمالی هندری

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، صفحه 61-86

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.10376

چکیده
    شناسایی ساختارهای موجود در شبکه‏های اجتماعی، فرآیندی حائز اهمیت در تحلیل این شبکه‏ها است. یکی از مسائلی که در سال‏های اخیر در زمینه شناسایی ساختارهای شبکه‏های اجتماعی مطرح شده است، مسئله اجتماع یابی است. با توجه به اهمیت این موضوع، تاکنون روش‏های حل متنوع و گوناگونی برای اجتماع یابی پیشنهاد شده است. در پژوهش حاضر، یک ...  بیشتر

مدلی برای انتشار داده‌های شبکه‌های اجتماعی برخط با حفظ حریم خصوصی

روح‌الله کوثری لنگری؛ سهیلا سردار؛ سید عبدالله امین موسوی؛ رضا رادفر

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، صفحه 87-112

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.10377

چکیده
    امروزه رشد استفاده از شبکه­های اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه جهانی، به‌صورت غیرقابل‌انکاری رو به فزونی افزایش یافته است. پایگاه داده شبکه­های اجتماعی؛ شامل منابع غنی و با ارزشی هستند که انتشار یا تحلیل آن‌ها جهت برای مقاصد بازاریابی، تبلیغاتی، امنیت ملی، سلامت و ... می­تواند برای محققان مؤسسات دولتی و خصوصی سودمند ...  بیشتر

مدل درگیری مشتریان با برند در رسانه‌های اجتماعی د ر صنعت بانکداری

زهر ه دهدشتی شاهرخ؛ محمود محمدیان محمودی تبار؛ مسعود کیماسی؛ علی‌اصغر ساجدی‌فر

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، صفحه 113-142

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.10378

چکیده
  تحولات سریع اینترنت و رشد روزافزون رسانه‌های اجتماعی، فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکارهای امروزی فراهم نموده است. سازمان‌ها با استفاده از این رسانه‌ها می‌توانند روابط عمیق و بادوامی را با مشتریان خود برقرار ساخته و با درگیر ساختن آن‌ها با برند خود، پیامدهای مثبتی را هم برای خودشان، هم برای مشتریان و جامعه ایجاد نمایندکنند. بر ...  بیشتر

مدل وفاداری مشتری برای سیستم‌‌‌‌‌‌های توصیه‌‌‌‌‌‌گر در تجارت الکترونیک

لیلا ابراهیمی؛ وحید رضا میرابی؛ محمدحسین رنجبر؛ اسماعیل حسن‌پور

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، صفحه 143-170

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.10379

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق، ارائه مدل وفاداری مشتری برای سیستم‌های توصیه‌گر تجارت الکترونیک است‌‌‌‌. مدل پیشنهادی، به کمک مدل موفقیت «سیستم اطلاعات دلون و مک‌لین» و مجموعه‌ای از عوامل شناخته‌شده از منابع موجود تدوین شده است‌‌‌‌.‌‌‌‌ برای آزمایش فرضیه‌های تحقیقی مدل تدوین‌شده،‌‌‌‌ نظرسنجی پرسشنامه‌ای انجام و داده‌های ...  بیشتر

ابعاد اجتماعی ناهم‌سویی فناوری اطلاعات و کسب‌و‌کار

مجتبی احمدی

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، صفحه 171-204

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.10380

چکیده
  در این مقاله، ابعاد اجتماعی موانع دستیابی به همسویی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار از طریق انجام یک مطالعه­ای موردی، در پست‌بانک ایران شناسایی شده است. داده‌ها از طریق انجام 10 مصاحبه با خبرگان مربوط به هر دو حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکار بانک و نیز بررسی برخی از اسناد داخلی بانک جمع‌آوری شده است. در این پژوهش، 20 مورد از موانع و مشکلات ...  بیشتر