ابزری، م.، شائمی، ع.، طالبی، ه. و عبدالمنافی، س. (1390). بررسی شکاف بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب مدیریت دانش در صنعت خودروی ایران. فصلنامه مدیریت دولتی، 3 (6)، 34-19.
افرازه، ع. (1384). مدیریت دانش، مفاهیم، مدل ها، اندازه گیری و پیاده سازی. تهران: انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
الوانی، س.م. و شاهقلیان، ک. (1385). طراحی الگوی ارزیابی سطح مدیریت دانش در سازمان های صنعتی ایران (پژوهش در صنعت خودرو). فصلنامه مطالعات مدیریت، 52، 16-1.
ذاکری، ا.، شاهی بیک، آ.، رادمهر، ش.، رضوی، ر. (1391). اندازهگیری سرمایه فکری سازمان با تکیه بر شایستگیهای محوری: مطالعه موردی. چهارمین کنفرانس بین المللی سرمایه فکری، زنجان.
ربیعی، ع.، حسینی، م. و خواجوی، ز. (1388). طراحی مدل پیاده سازی نظام مدیریت دانش در سازمان های دولتی (مطالعه موردی شهرداری تهران). فصلنامه پژوهش های مدیریت عمومی، 2 (6)، 175-159.
رضازاده مهریزی، م.ح.، باقرزاده نیری، م.، خلج، م.ر.، پیردل، م. اخوان، پ. و قاصدی، م.ا. (1389). ابزارهای مدیریت دانش. تهران: موسسه فرهنگی هنری پردازش هوشمند علائم.
سازمان مدیریت صنعتی. (1391). رتبه بندی صد شرکت برتر. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
سریع القلم، م. (1390). عقلانیت و توسعه یافتگی ایران. تهران: انتشارات فروزان روز.
شفیعی زاده، م.، (1391). ارزیابی جهانی سازمان دانشی برتر (MAKE) و تحلیل بر نتایج حاصل شده از برگزاری نخستین دوره جایزه در ایران، نشریه تدبیر، 242، 27-32.
عزیزی، ش.، اسدنژاد، م.، زارع، ع. و حسینی، س.س. (1388). بررسی و مقایسه ابعاد مدیریت دانش بین سازمان های دولتی و خصوصی، فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، 2 (4)، 116-99.
مدهوشی، م. و نیازی، ع. (1390). ارزیابی سطح مدیریت دانش در دانشگاه های منتخب. پژوهشنامه مدیریت تحول، 3 (6)، 116-137.
مظلومی، ن. و جلالی، س.ح. (1391). اولویت بندی موانع تاثیرگذار بر پیاده سازی برنامه های استراتژیک در صنعت داروی کشور. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 4 (7)، 125-148.
منوریان، ع.، خیراندیش، م. و عسگری، ن. (1391). توسعه ابعاد ساختاری سازمان در تناسب با رویکرد مدیریت دانش. فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، 3 (7)، 150-133.
Ackoff, R.L., Addison, H.J., & Carey, A. (2010). Systems Thinking for Curious Managers: With 40 New Management F-Laws. UK: Triarchy Press Limited.
Anand, A., & Singh, M.D. (2011). Understanding knowledge management: A literature review. International Journal of Engineering Science & Technology, 3(2), 926-939.
Anantatmula, V. & Kanungo, S. (2006).Structuring the underlying relations among the Knowledge Management outcomes. Journal of Knowledge Management, 10(4), 25-42.
Bhatt, G., Gupta, J.N.D. & Kitchens, F. (2005). An exploratory study for groupware use in theknowledge management process. Journal of Enterprise Information Management, 18(1), 28-46.
Carneiro, A. (2000). How does knowledge management influence innovation and competitiveness?. Journal of Knowledge Management, 4(2), 87-98.
Chang, T.C., & Chuang, S.H. (2011). Performance implications of knowledge management processes: Examining the roles of infrastructure capability & business strategy. Expert Systems with Applications, 38(5), 6170-6178.
Chauvel, D., & Despres, C. (2002). A review of survey research in knowledge management. Journal of Knowledge Management, 6(3), 207-223.
De Pablos, P.O. (2002). Knowledge management & organizational learning: Typologies of knowledge strategies in the Spanish manufacturing 1995 to 1999. Journal of Knowledge Management, 6(1), 52-55.
Gupta, A.K., & Govindarajan, V. (2000). Knowledge management social dimension: Nucor Steel Lessons. Sloan Management Review, 42(1), 71-81.
Gupta, B., Iyer, L. & Aronson, J.E. (2000). Knowledge management: A taxonomy, practices & challenges. Industrial Management & Data Systems, 100 (1), 17-21.
Hsieh, P.J., Lin, B., & Lin, C. (2009). The construction & application of knowledge navigator model (KNM™): An evaluation of knowledge management maturity. Expert Systems with Applications, 36(2), 4087-4100.
IFAD. (2007). Knowledge Management Strategy Report. International Fund for Agricultural Development, United Nation Organization. Retrieved Online on December 2012, from http://ifad.org/pub/policy/km/e.pdf.
KPMG Consulting. (2000). Knowledge Management Research Report 2000, KPMG consulting. Retrieved Online on December 2012, from http://kpmg.com.
KPMG Consulting. (2003). Insights from KPMG's European Knowledge Management Survey 2002/2003. KPMG Consulting. Retrieved Online on December 2012, from http://kpmg.com.
Lee, H., & Choi, B. (2003). Knowledge management enablers, processes, & organizational performance: An integrative view & empirical examination. Journal of Management Information Systems, 20(1), 179-228.
Liao, S.H., Chang, W.J., & Wu, C.C. (2010). An integrated model for learning organization with strategic view: Benchmarking in the knowledge intensive industry. Expert Systems with Applications, 37(5), 3792-3798.
Lin, C., & Tseng, S.M. (2005). The implementation gaps for the knowledge management system. Industrial Management & Data Systems, 105(2), 208–222.
Liu, P.L., Chen, W.C., & Tsai, C.H. (2004). An empirical study on the correlation between knowledge management capability and competitiveness in Taiwan’s industries. Technovation, 24(12), 971-977.
Mack, R., Ravin, Y., & Byrd, R.J. (2001).Knowledge portals & the emerging digital knowledge workplace. IBM Systems Journal, 40(4), 925-955.
Migdadi, M. (2009).Knowledge management enablers & outcomes in the small & medium sized enterprises. Industrial Management & Data Systems, 109(6), 840-858.
Nicolas, R. (2004). Knowledge management impacts on decision making process. Journal of Knowledge Management, 8(1), 20-31.
Oliveira, M., Caldeira, M., & Batista Romão, M.J. (2012). Knowledge management implementation: an evolutionary process in organizations. Knowledge & Process Management, 19(1), 17-26.
Pawlowsky, P., & Schmid, S. (2012). Interrelations between strategic orientation, knowledge management, innovation & performance: Empirical findings from a national survey in Germany. International Journal of Knowledge Management Studies, 5 (1/2), 185-209.
Perez, J.R., & De Pablos, P.O. (2003). Knowledge management and organizational competitiveness: A framework for human capital analysis. Journal of Knowledge Management, 7(3), 82-91.
Rezaie, K., Byat, M., & Nazari Shirkouh,i S. (2009). Evaluating Effective Factors of Implementing Knowledge Management Based on FAHP Method, Proceeding of Third Asia International Conference on Modelling & Simulation, Indonesia. Pp. 398-403.
Shankar, R. & Gupta, A. (2005). Framework for knowledge management implementation. Knowledge & Process Management, 12(4), 259-277.
Sharma, V., (2012). A perceptual study on KM orientation in Indian private engineering institutions. International Journal of Educational Management, 26(3), 234-251.
Smith, H.A., McKeen, J.D., & Singh, S. (2006). Making knowledge work: five principles for action-oriented knowledge management. Knowledge Management Research & Practice, 4(2), 116–124.
Wong, K.Y., & Aspinwall E. (2004). Knowledge management implementation frameworks: A review. Knowledge & Process Management, 11(2), 93–104.
Wong, K.Y. (2005). Critical success factors for implementing knowledge management in small & medium enterprises. Industrial Management & Data Systems, 105(3), 261-279.
Wong, K.Y., & Aspinwall, E. (2005). An empirical study of the important factors for knowledge management adoption in the SME sector. Journal of Knowledge Management, 9(3), 64-82.v