نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد ساوه. دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران
2 دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد ساوه. دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران
3 استادیارگروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد ساوه. دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران
چکیده
پژوهشهای پیشین نشان میدهد که همیشه راه برندسازی شخصی هموار نبوده و نمونههای شکستخورده بسیاری وجود دارد که نشان میدهد از مسیر درستی به برندسازی شخصی خود نپرداختهاند و تمام جوانب کار در نظر گرفته نشده است. در این پژوهش این مطلب موردبررسی قرار گرفت و به شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی پرداخته شد. بهمنظور دستیابی به اهداف تعیینشده، دو فاز جمعآوری اطلاعات، متشکل از فاز کیفی و فاز کمی، به انجام رسید. در فاز کیفی با 30 نفر از افراد خبره در حوزههای برندسازی شخصی و فضای مجازی، مصاحبه عمیق صورت پذیرفت و با استفاده از روش تحلیل محتوا، تعداد 39 شاخص تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی، استخراج گردید. در ادامه و در فاز کمی، پرسشنامهای محقق ساخته بر اساس شاخصهای استخراجشده از فاز کیفی تدوین شد و در اختیار 392 پاسخگو قرار گرفت. سپس با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، شاخصهای استخراجشده در قالب 9 مؤلفه تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی، تقلیل یافتند و بهعنوان عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی معرفی شدند. این 9 مؤلفه عبارتاند از: شناسایی خود و ارزشهای خود، ایجاد اعتماد، شخصیت متمایز و کاریزماتیک، توصیف خود، توسعه دانش، استقامت، جذب فرصتها، توجه به محیط و اصالت.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Identification of Factors Affecting Personal Branding in Cyberspace in the Field of Speech
نویسندگان [English]
- Leila Jarahi 1
- zeinolabedin Amini Sabegh 2
- Ehsan Sadeh 2
- Alireza Afsharnejhad 3
1 PhD Student, Department of Management, Faculty of Human Sciences, Saveh Branch. Islamic Azad University, Saveh, Iran
2 Associate Professor, Department of Management, Faculty of Human Sciences, Saveh Branch. Islamic Azad University, Saveh, Iran
3 Assistant Professor, Department of Management, Faculty of Human Sciences Saveh Branch. Islamic Azad University, Saveh, Iran
چکیده [English]
Previous research has shown that the path to personal branding is not always smooth, and there are many failed examples that demonstrate that they did not do their personal branding correctly and did not consider all aspects of the work. This issue was investigated in this study, and the factors influencing personal branding in cyberspace were identified. To achieve the objectives, two phases of data collection were carried out: a qualitative phase and a quantitative phase. During the qualitative phase, in-depth interviews were conducted with 30 experts in the fields of personal branding and cyberspace, and 39 indicators affecting personal branding in cyberspace were extracted using the content analysis method. Then, in a quantitative phase, a researcher-created questionnaire was developed based on the qualitative phase's indicators, and 392 respondents were provided. The extracted indicators were then reduced in the form of 9 components affecting personal branding in cyberspace and introduced as factors affecting personal branding in cyberspace using exploratory factor analysis. These are the nine components: self-identification and self-values, trust building, a distinct and charismatic personality, self-description, developing knowledge, endurance, attracting opportunities, paying attention to the environment, and originality.
کلیدواژهها [English]
- Personal Branding
- Cyberspace
- Exploratory Factor Analysis
- Content Analysis