نویسندگان
1 دانشجوی دکتری، مهندسی سیستمهای نرمافزاری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران.
2 دانشیار، عضو هیئتعلمی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران. (نویسنده مسئول)؛ Hosseinzadeh.m@Iums.ac.ir
چکیده
نتایج انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر 2016 در آمریکا بسیاری را شگفتزده نمود. اغلب کارشناسان و نظرسنجیهای معمول و سنتی، هیلاری کلینتون را برنده نهایی انتخابات پیشبینی نمودند اما در واقعیت نتایج بهگونهای دیگر رقم خورد. در این پژوهش با استفاده از آنالیز شبکههای اجتماعی با رویکرد تحلیل محتوایی وضعیت کمپینهای انتخاباتی دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا بر اساس توییتهای ارسالی طی بازه سهروزه قبل از 8 نوامبر 2016 در شبکه اجتماعی توییتر بررسی شد. مشخص گردید در اغلب جنبههای تحلیلی از قبیل تحلیل توییتها، ری توییتها، تحلیل هشتکها، تحلیل منشنها و تحلیل پروفایل کاربران کمپین ترامپ دارای برتری محسوس و در میان کاربران با گرایش بیطرف نیز احتمالاً گرایش به کمپین ترامپ غالب است. بعلاوه در این پژوهش توانستهایم برخی از استراتژیهای انتخاباتی و جریانهای سیاسی تأثیرگذار را شناسایی کنیم بهعنوانمثال فهمیدهایم کمپین کلینتون بهجای حمایت از کلینتون بیشتر به حمله به ترامپ پرداخته و بالعکس کمپین ترامپ بهجای تاختن به کلینتون بیشتر به حمایت از ترامپ پرداخته است و یا کاربران بخصوص کاربران بدون گرایش و بیطرف، به سایت ویکی لیکس و ماجرای افشای ایمیلها توجه خاص نشان دادهاند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Content Analysis of the 2016 United States Presidential Election Campaigns on Twitter
نویسندگان [English]
- Parvin Fakhri 1
- Mahdi Hosseinzadeh Zadeh 2
1 PhD student of Software Systems Engineering , Science and Research Branch of Islamic Azad University, Tehran,
2 Associate Professor, Faculty member, Iran University of Medical Sciences, Tehran. (Corresponding Author: Hosseinzadeh.m@Iums.ac.ir)
چکیده [English]
2016 USA presidential election results surprised many in America. Most experts and traditional polls had predicted that Hillary Clinton won election but results marked otherwise. In this study, with social network analysis method in content analysis approach, the election campaigns for the two main candidates was investigated on the basis of tweets sent on Twitter platform during the three day period prior to November 8, 2016.It was found that in most analytical aspects such as analyzing tweets, retweets, hashtags, mentions words, user profiles and so on, Trump’s campaign advantage is evident and among users with a neutral trend Trump tendency is likely to dominate. In addition, we identify Some electoral strategies and effective political movements, for example, we understand that Clinton campaign focused on attacking Trump and vice versa Trump campaign focused on support Trump, or users, particularly neutral have shown particular attention to Wiki Leaks and disclosure of emails.
کلیدواژهها [English]
- Social networks
- content analysis
- United States of America Presidential Election