آرمینا محسنی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی
چکیده
رشد اینترنت، شبکههای اجتماعی و وبسایتهای تجارت الکترونیک بستری جهت ارائه عقاید و نظرات برای کاربران فراهم می نمایند. در سال های اخیر بسیاری از کاربران احساسات و نظرات خوب یا بد خود را در مورد غذا، خدمات، کیفیت و فضای رستوران ها در بسترهای آنلاین بیان می کنند. این نظرات برای تصمیم گیری سایرکاربران و همینطور رستوران ها جهت حفظ ...
بیشتر
رشد اینترنت، شبکههای اجتماعی و وبسایتهای تجارت الکترونیک بستری جهت ارائه عقاید و نظرات برای کاربران فراهم می نمایند. در سال های اخیر بسیاری از کاربران احساسات و نظرات خوب یا بد خود را در مورد غذا، خدمات، کیفیت و فضای رستوران ها در بسترهای آنلاین بیان می کنند. این نظرات برای تصمیم گیری سایرکاربران و همینطور رستوران ها جهت حفظ کیفیت، توسعهی محصول و برندشان بسیار مهم می باشند. تحلیل احساسات رویکردی جهت پردازش زبان طبیعی است و امکان تحلیل سیستماتیک نظرات کاربران را فراهم می نماید. با توجه به اهمیت این موضوع هدف این مطالعه ارائهی مدل تحلیل احساسات نظرات سایت تریپادوایزر دربارهی رستورانهای ایرانی میباشد. در این تحقیق ما تحلیل احساسات مبتنی بر جنبه بر اساس الگوریتم یادگیری عمیق شبکهی عصبی حافظهی طولانی کوتاهمدت استاندارد را برای استخراج احساسات کاربران در مورد رستورانها پیشنهاد نمودهایم. برای آموزش مدل، 4000 نظر طبق چهار جنبه در سه حالت عدم اشاره، مثبت و منفی برچسب زده شد و گامهای مطالعه طبق متدولوژی کریسپ صورت گرفت. میزان دقت برای معیارهای غذا، سرویس، قیمت و اتمسفر به ترتیب 82%، 86%، 87% و 81% به دست آمد. این نتایج نشان از کارایی و عملکرد قابل قبول مدل برای تحلیل احساسات مبتنی بر جنبهی رستورانها است. همچنین جنبهی غذا و اتمسفر به ترتیب مهمترین جنبهها برای مشتریان رستورانهای ایرانی محسوب میشوند. رستورانداران و صاحبان کسبوکار میتوانند از مدل توسعهیافته برای کسب مزیت رقابتی و یافتن نقاط قوت و ضعف خود استفاده کنند.
مریم ذوالفقار؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی
چکیده
تنوع دستگاههایی که افراد به وسیله آن به اینترنت دسترسی پیدا میکنند و از سامانههای مبتنی بر وب استفاده میکنند، روز به روز زیادتر میشود. کاربران انتظار دارند که سامانهها را روی مرورگرهای مختلف و یا دستگاههای مختلف (از دسکتاپ تا تلفنهای همراه هوشمند در اندازههای مختلف) به شکل مناسب و سازگار با دستگاه مشاهده کنند.هدف این ...
بیشتر
تنوع دستگاههایی که افراد به وسیله آن به اینترنت دسترسی پیدا میکنند و از سامانههای مبتنی بر وب استفاده میکنند، روز به روز زیادتر میشود. کاربران انتظار دارند که سامانهها را روی مرورگرهای مختلف و یا دستگاههای مختلف (از دسکتاپ تا تلفنهای همراه هوشمند در اندازههای مختلف) به شکل مناسب و سازگار با دستگاه مشاهده کنند.هدف این پژوهش نیز طراحی سامانه اینترنتبانک واکنشگرا است. برای این منظور ضمن مطالعه پیشینه پژوهش و توجه به مفاهیم اینترنتبانک، عوامل پذیرش آن و مفهوم واکنشگرایی و تجربه کاربری و نیازهای یک سامانه (از نظر کسب و کاری و فنی) به طراحی اینترنتبانک واکنشگرا بر اساس مراحل روش " علم طراحی" پرداخته شده است. نتایج پژوهش حاضر، طراحی سامانهای واکنشگرا را ارائه میدهد که میتواند مورد استفاده همه بانکها و مؤسسههای مالی قرار گیرد. طراحی پیشنهادشده به گونهای است که سامانه روی دستگاههای مختلف در اندازههای مختلف به شکل مناسب و سازگار با انداره دستگاه نمایش داده میشود. بر اساس نتایج این پژوهش، تجربه کاربری که شامل مواردی چون واکنشگرایی، سادگی استفاده و قابلیت یادگیری است، بسیار مورد توجه کاربران است و اینترنت-بانکهایی که این عوامل را همراه با امنیت و کارایی در اختیار کاربران میگذارند، بیشتر مورد اقبال واقع میشوند.