مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
مدیریت هوشمند زنجیره تأمین تحت فناوری اینترنت اشیاء با رویکرد نقشه شناختی فازی

فاطمه آبادی؛ غلامرضا جمالی؛ احمد قربان پور

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 45-77

https://doi.org/10.22054/ims.2023.73994.2337

چکیده
  تکنولوژی‌های هوشمند دور جدیدی از تغییرات را در زنجیره تأمین سنتی به ارمغان آورده‌اند. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر اینترنت اشیاء بر مدیریت هوشمند زنجیره تأمین صورت گرفت که به ارزیابی روابط بین متغیرها و میزان اثرگذاری و اثرپذیری آن‌ها با روش نقشه شناختی فازی می‌پردازد. جامعه آماری، خبرگان دانشگاهی و کارشناسان فعال در شرکت توزیع ...  بیشتر

تحلیل ارتباط میان شاخص‌های کاربرد اینترنت اشیاء در زنجیره تأمین لوازم خانگی با استفاده از رویکرد نقشه‌ شناختی فازی

غلامرضا جمالی؛ سید اسماعیل موسوی؛ معصومه محمدی

دوره 8، شماره 30 ، دی 1398، ، صفحه 137-162

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10621

چکیده
  هدف این پژوهش، تحلیل ارتباط میان شاخص­های کاربرد اینترنت اشیاء در زنجیره تأمین لوازم خانگی با استفاده از رویکرد نقشه­ شناختی فازیاست. جامعه آماری، کارشناسان فعال در کسب‌وکار لوازم خانگی در استان بوشهر بوده­اند. این افراد، با مفهوم اینترنت اشیاء و زنجیره تأمین آگاه بوده که از بین آن­ها 10 نفر به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا، ...  بیشتر