مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
ارائۀ چارچوب کارکرد رسانه‌های اجتماعی در ورود کارآفرینانۀ کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

مهران رضوانی؛ مهرداد فروزنده؛ کمال سخدری

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404، ، صفحه 253-289

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81203.2498

چکیده
  امروزه استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به یک الزام رقابتی تبدیل شده است. برخی پژوهشگران، کارآفرینی را فرایندی اجتماعی و چند‌مرحله‌ای می‌دانند. به همین دلیل است که کسب‌وکارها تلاش می‌کنند در طول این مراحل و با هدف بقا یا توسعۀ کسب‌وکار از مزایا و منافع رسانه‌های اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند. ...  بیشتر

شناسایی پیشران‌های مؤثر بر توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی در تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه

حبیب‌الله سالارزهی؛ گل‌بهار پورانجنار؛ امین شکیبایی؛ حسن غفاری

دوره 11، شماره 42 ، دی 1401، ، صفحه 161-191

https://doi.org/10.22054/ims.2023.15518

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف شناسایی پیشران‌های مؤثر بر توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی در تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه صورت پذیرفت. شبکه‌های اجتماعی مجازی، به‌عنوان شبکه‌ای از ارتباطات انسانی، شامل واتس‌آپ، اینستاگرام، گوگل‌پلاس، لینکدین، فیس‌بوک، توییتر و سایر پلتفرم‌های دیگری است که دربرگیرنده فرصت‌های بسیاری درزمینة کارآفرینی می‌باشد. ...  بیشتر

مفهوم‌پردازی تفکر طراحی: زمینه کارآفرینی

نسترن افشم؛ علی مبینی دهکردی؛ جهانگیر یدالهی فارسی

دوره 8، شماره 32 ، شهریور 1399، ، صفحه 89-116

https://doi.org/10.22054/IMS.2019.45781.1578

چکیده
   در دهه اخیر، تفکر طراحی به‌عنوان رویکردی نوین جهت نوآوری و حل مسئله، توجه بسیاری از پژوهشگران حوزه­های مختلف را به خود جلب کرده است. امروزه سازمان‌ها و افراد بسیاری در حال بهره بردن از تفکر طراحی می‌باشند، چراکه آن‌ها به دنبال استفاده از مهارت‌ها و فرآیندهای طراحان جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیچیده و یا ایجاد ...  بیشتر