مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تحلیل احساسات در شبکه‌های اجتماعی برای ارزیابی عملکرد سازمان‌های غیرانتفاعی

الناز ولی زاده حمزه کلایی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404، ، صفحه 217-251

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81453.2505

چکیده
  بررسی‌ها نشان داده است که بسیاری از سازمان‌ها برای ایجاد دانش و بهبود تصمیم‌گیری از تحلیل نظرات و محتوای تولید شده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی بهره‌برداری کرده‌اند. در این پژوهش، به تحلیل عملکرد مالی سازمان‌های غیرانتفاعی با استفاده از تحلیل نظرات کاربران پرداخته شده است. مجموعه داده‌ی استفاده شده در این پژوهش شامل 26714 ...  بیشتر

تحلیل احساسات نظرات کاربران تریپ‌ادوایزر برای رستوران‌های ایران با رویکرد یادگیری عمیق

آرمینا محسنی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401، ، صفحه 17-41

https://doi.org/10.22054/ims.2022.63437.2051

چکیده
  رشد اینترنت، ‌شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های تجارت الکترونیک بستری جهت ارائه عقاید و نظرات برای کاربران فراهم می نمایند. در سال های اخیر بسیاری از کاربران احساسات و نظرات خوب یا بد خود را در مورد غذا،‌ خدمات، کیفیت و فضای رستوران ها در بسترهای آنلاین بیان می کنند. این نظرات برای تصمیم گیری سایرکاربران و همینطور رستوران ها جهت حفظ ...  بیشتر

تحلیل احساسات توئیت های مرتبط با کرونا در ایران با استفاده از شبکه عصبی عمیق

محمد احسان بصیری؛ شیرین حبیبی؛ َشهلا نعمتی

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 109-134

https://doi.org/10.22054/ims.2021.54705.1799

چکیده
  با همه‌گیر شدن بیماری کووید-19، قرنطینه شدن مردم و فاصله‌گذاری اجتماعی، افراد بیش از پیش نظرات خود درباره ویروس کرونا را در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر منتشر می‏کنند. با این حال، هنوز مطالعه‏ای برای تحلیل نظرات برخط افراد به منظور درک احساسات آن‏ها در مورد همه‌گیری کووید-19 در ایران گزارش نشده است. در این پژوهش به تحلیل احساسات ...  بیشتر

طراحی و پیاده‌سازی سیستم پیشنهاددهنده به مدیران در خصوص قیمت‌گذاری هوشمند بر اساس ارزش مشتری با تکنیک‌های مدل‌سازی موضوعی و متن‌کاوی

سارا آقابابائی؛ محسن نظری؛ نسترن حاجی حیدری

دوره 9، شماره 33 ، آذر 1399، ، صفحه 143-172

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.52092.1725

چکیده
   در دنیای رقابتی امروز، قیمت‌گذاری به‌عنوان یکی از چهارعنصر آمیخته بازاریابی، از عوامل مؤثر در موفقیت یا شکست شرکت‌ها محسوب می‌گردد. بر اساس مبانی نظری، در قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش، شرکت‌ها ارزش متمایز محصولات خود را برای مشتریان محاسبه می‌کنند. هدف از انجام این پژوهش که بر اساس مبانی علم طراحی استوار است، طراحی و پیاده‌سازی ...  بیشتر

ارائه مدلی جهت دسته‌بندی احساسات خریداران کتاب با استفاده از رویکرد ترکیبی

فاطمه عباسی؛ بابک سهرابی؛ امیر مانیان؛ آمنه خدیور

دوره 6، شماره 21 ، مهر 1396، ، صفحه 65-92

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8512

چکیده
    در سال­های اخیر رشد شبکه­های اجتماعی و به‌تبع آن افزایش فزاینده محتوای این شبکه­ها باعث شده است تا افراد برای خرید و استفاده از محصولات، خدمات و یا حتی انتخاب­های سیاسی خود از نظرات سایر افراد برای تصمیم­گیری استفاده نمایند. با توجه به آنکه نظرات کاربران به‌صورت متنی است و خواندن و جمع‌بندی آن‌ها زمان­بر و مشکل است، ...  بیشتر