مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
عوامل مؤثر اقتصاد هوشمند در صنعت گردشگری با استفاده از روش تصمیم‌گیری چندمعیاره بهترین-بدترین

داوود درویشی سلوکلایی؛ سمیرا حیدری گرجی؛ سحر ولی پور پرکوهی

دوره 11، شماره 42 ، دی 1401، ، صفحه 103-132

https://doi.org/10.22054/ims.2023.15516

چکیده
  فناوری،­­­ عامل اصلی انقلاب صنعتی چهارم است که تأثیر بسزایی در گردشگری دارد. توسعه فناوری اطلاعات و هوشمند سازی به تحول صنعت گردشگری منجر شده و رقابت زیادی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بسیاری از توسعه‌دهندگان بخش گردشگری برای جذب گردشگر به نوآوری‌های واقعی بپردازند. ازاین‌رو، برای بررسی اقتصاد هوشمند در گردشگری این ...  بیشتر

شناسایی مؤلفه‌های هوشمندسازی صنعت گردشگری در ایران

فرنوش زنگوئی؛ زهرا خرازی محمدوندی آذر؛ جمشید صالحی صدقیانی

دوره 8، شماره 32 ، شهریور 1399، ، صفحه 239-272

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.47173.1607

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مؤلفه­های هوشمندسازی صنعت گردشگری در ایران بوده است. پژوهش از نوع آمیخته و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی در بخش کیفی و پیمایش در بخش کمّی انجام گرفته است. در بخش کیفی، با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و تکنیک گلوله برفی تعداد سیزده نفر از مدیران گردشگری کشور مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. ...  بیشتر