مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
طراحی سیستم پیشنهاد بانکی فردی با استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات در رسانه‌های اجتماعی

مهرگان قباخلو؛ علی رجب زاده قطری؛ عباس طلوعی اشلقی؛ محمود البرزی

دوره 10، شماره 39 ، فروردین 1401، ، صفحه 257-289

https://doi.org/10.22054/IMS.2021.59775.1932

چکیده
  حفظ مشتری یکی از پراهمیت‌ترین مسائل هر سازمانی می‌باشد و یافتن راهی جهت حفظ و بقای مشتری از نیازهای کلیدی آن سازمان است. هدف اصلی پژوهش حاضر، در حوزه یادگیری ماشین با تمرکز بر شناسایی صحیح نیازهای مشتری با روشی مبتنی بر استخراج دیدگاه‌ها و تحلیل احساسات و کمی سازی گرایش احساسی مشتریان در مورد خدمات بانکی با بررسی و تحلیل نظرات آن‌ها ...  بیشتر

مرور نظامند ادبیات پژوهش با محوریت فناوری مالی، یادگیری ماشین و مدیریت تجربه مشتری و ارائه چارچوبی برای پژوهش‌های آتی

احمد رحمانی؛ مجید سروری؛ رضا رادفر؛ محمود البرزی

دوره 10، شماره 39 ، فروردین 1401، ، صفحه 329-356

https://doi.org/10.22054/ims.2022.61447.2006

چکیده
  نوآوری فناورانه حوزه صنعت مالی، زیست بوم فناوری مالی را موجب شد. با ظهور هوش مصنوعی، دنیای فناوری و مالی به هم گره‌خورد تا پردازش‌های مالی هوشمندانه تری به مدیران جهت تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه ارائه می‌کند. نتایج استفاده از روش‌های یادگیری ماشین ثابت نبوده و پیش‌بینی دقیق در مورد نتایج حاصل از تجربه مشتریان برای الگوریتم‌های ...  بیشتر