مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تاثیر تعامل مشتری با برند به‌عنوان پیشایند وفاداری مشتری: تحلیل سه رویکرد شناختی، عاطفی و رفتاری

وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ عاطفه مهری بازقلعه

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 83-117

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76742.2407

چکیده
  فناوری جدید پلتفرم رسانه­های اجتماعی مکانیسم­ها و ابزارهای ارتباطی جدیدی را ایجاد می­کند که شرکت­ها می­توانند برای تعامل با مشتریان بالفعل و بالقوه به آن­ها تکیه کنند. این مطالعه باهدف بررسی تأثیر تعامل با برند از طریق رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند از طریق ارزش ویژه برند انجام شد. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای ...  بیشتر

بررسی تأثیر ابعاد خدمات الکترونیکی و فاکتورهای تجربه و ریسک بر تبلیغات الکترونیکی شفاهی با نقش میانجی اعتماد

وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ غزل گلشن

دوره 11، شماره 41 ، مهر 1401، ، صفحه 87-114

https://doi.org/10.22054/IMS.2022.64229.2080

چکیده
  امروزه یکی از مباحث مهم در تجارت الکترونیک که به‌عنوان دغدغه بسیاری از کشورها مطرح گشته، تبلیغات شفاهی الکترونیکی است که به‌علت استفاده روزافزون کاربران از اینترنت برای خرید یا کسب اطلاعات اهمیت فراوانی دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر فاکتورهای ابعاد خدمات الکترونیکی و نیز تجربه و ریسک بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی با در نظر گرفتن ...  بیشتر

تأثیر مزایای زیبایی‌شناسی و نمادین برند بر تعهد به برند با میانجی‌گری تعلق به برند در بین مصرف‌کنندگان برند اپل

وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ عاطفه مهری بازقلعه

دوره 9، شماره 34 ، بهمن 1399، ، صفحه 39-62

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.48079.1629

چکیده
   هدف اصلی این پژوهش، ارائه مدلی است که ساختاری مفید برای استفاده مدیران و محققان حوزه تعهد مشتری و برند است. این مطالعه به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه مزایای زیبایی‌شناسی برند و مزایای نمادین برند به تعهد مشتری منجر شده و احساس تعلق‌خاطر به برند چگونه این رابطه را میانجی‌گری می‌کند. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث گردآوری ...  بیشتر

بررسی موانع بانکداری الکترونیک در ایران با رویکرد فرا تحلیل

محمدرضا سعدی؛ یوسف محمدی مقدم؛ جعفر عباس پور؛ حیدر عباس پور

دوره 7، شماره 26 ، اسفند 1397، ، صفحه 137-160

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9722

چکیده
  رشد پژوهش‌های مختلف در زمینه موانع بانکداری الکترونیک و مواجهه با نوعی پراکندگی اطلاعات در این حوزه، انجام پژوهش‌های ترکیبی که عصاره پژوهش‌های انجام‌شده در این موضوع را به شیوه نظام‌مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد، اهمیت فراوانی دارد. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه موانع بانکداری الکترونیک ...  بیشتر