مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
مدل بهبودیافته‌یLRFM جهت خوشه‌بندی بر مبنای الگوریتم ازدحام ذرات و خوشه بندی K-میانگین

محمد کاظمی؛ محمدعلی کرامتی؛ مهرزاد مینوئی

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 197-222

https://doi.org/10.22054/ims.2023.75014.2364

چکیده
  تلاش این مقاله در جهت حل یکی از مشکلات اصلی حوزه ی بانکداری می باشد که ارتباط تنگاتنگی با حوزه ی فناوری اطلاعات دارد. ترکیب بحث مدیریتی این موضوع با حیطه ی فناوری اطلاعات یکی از مباحث مهم حوزه ی مدیریت فناوری اطلاعات را رقم خواهد زد.هدف اساسی این مقاله، خوشه بندی مشتریان بانک است.در ابتدا، تمامی ویژگی های مشتریان از پایگاه داده ی بانک ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدل مفهومی عامل بنیان برای سیستم ارزشیابی و اعتباربخشی بیمارستانی

جواد کشوری کامران؛ محمد علی کرامتی؛ عباس طلوعی اشلقی؛ سیدعبدالله امین موسوی

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1402، ، صفحه 347-389

https://doi.org/10.22054/ims.2023.70752.2248

چکیده
  هدف این مطالعه، ارایه مدل مفهومی عامل‌بنیان در سیستم اعتباربخشی بیمارستانی ایران از طریق پژوهش-های کیفی می‌باشد. برای تدوین مدل مفهومی عامل‌بنیان از مدل داده‌بنیاد استفاده شد. از طریق رویکرد ترتیبی و سیستماتیک، مدل داده‌بنیاد ایجاد و سپس به کمک آن، نمودار حالت بدست آمد. با استفاده از نمودار حالت، نمونه‌گیری‌های اولیه، مرور سیستماتیک ...  بیشتر

تبیین الزامات سامانه مدیریت هوشمند آب در ایران

مجید کلانتری؛ جلال حقیقت منفرد؛ محمد علی کرامتی

دوره 9، شماره 34 ، بهمن 1399، ، صفحه 95-136

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.49743.1672

چکیده
  در صنعت آب و فاضلاب ایران، علیرغم توجه به سامانه‌های مبتنی بر مدیریت هوشمند، اهداف عملیاتی و پیش‌نیازهای استقرار آن‌ها، چندان مورد توجه قرار نگرفته‌ و باوجود سرمایه‌گذاری فراوان، عدم توجه به این موضوع تا حد بسیار زیادی، اثربخشی آن‌ها را با ابهام مواجه کرده است؛ بنابراین، این پژوهش درصدد است تا رویکردی یکپارچه را به‌منظور توضیح ...  بیشتر