مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
ارتقای عملکرد شرکت با تأکید بر نقش نوآوری و کسب و بکارگیری هوشمندی بازار

پیمان حاجی زاده؛ اسماعیل حسن آبادی؛ جلال پناهی

دوره 10، شماره 39 ، فروردین 1401، ، صفحه 97-126

https://doi.org/10.22054/ims.2021.60932.1966

چکیده
  تحولات دنیای پرشتاب کنونی در عرصه‌های علمی و فنی و همچنین؛ چالش‌های پی‌درپی نظام‌های اقتصادی و مالی، موجبات توجه عمیق‌تر سیاست‌گذاران و اندیشمندان به توسعه هوشمندی بازار در سازمان‌ها را فراهم کرده است. در این راستا، فعالیت‌های هوشمندی بازار که شامل تولید و توزیع هوش بازار در زمینه توسعه محصولات جدید است، می‌تواند شانس توسعه ...  بیشتر

تأثیر استراتژی‌های رقابتی بر عملکرد بازاریابان فعال در رسانه‌های اجتماعی؛ با نقش متغیر تعدیل کننده ویژگیهای سازمانی

سعید آیباغی اصفهانی؛ امیر غفوریان شاگردی؛ تقی وحیدی؛ بهناز دانشمند

دوره 8، شماره 31 ، فروردین 1399، ، صفحه 119-152

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.43899.1537

چکیده
  رسانه‌های اجتماعی از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات است که امروزه در بسیاری از کشورها از جمله در ایران مورد استفاده قرار گرفته و کاربران زیادی از این بستر برای انجام فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی بهره می‌گیرند. با توجه به اهمیت رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی، این پژوهش به بررسی تأثیر استراتژی‌های رقابتی بر عملکرد بازاریابان ...  بیشتر

تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی از طریق ظرفیت جذب دانش و یادگیری سازمانی

اکبر عالم تبریز؛ مهرانگیز عباسی

دوره 5، شماره 17 ، آذر 1395، ، صفحه 1-27

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6989

چکیده
  قابلیت­های فناوری اطلاعات نقش مهمی در محیط پرسرعت و در حال تغییر ایفا می­کند. این نکته قابل تاکید است که سازمان­هایی که فناوری اطلاعات و قابلیت استفاده از آن را دارند از نظر کسب، ذخیره و انتقال دانش می­توانند پیشرو دیگر سازمان­ها باشند و فناوری در کمیت وکیفیت یادگیری بسیار موثر است و یادگیری از جمله عوامل کلیدی در بهبود عملکرد ...  بیشتر

تأثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی و مزیت رقابتی

محمد رضا تقوا؛ سید مجتبی حسینی بامکانی؛ حمید رضا فلاح لاجیمی

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1392، ، صفحه 1-17

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمان‏ها انجام پذیرفته است. برای دست­یابی به این هدف، موضوع تحقیق با عنوان تأثیر ویژگی­های بکارگیری فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی و مزیت رقابتی در سازمان‏ها به پژوهش سپرده شد که نتیجه آن دستیابی به مدل مفهومی تحقیق است. این مدل در بردارنده سه عامل یا متغیر پنهان اعمال فناوری ...  بیشتر