مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی در حوزه سخنرانی

لیلا جراحی؛ زین‌العابدین امینی سابق؛ احسان ساده؛ علیرضا افشارنژاد

دوره 11، شماره 41 ، مهر 1401، ، صفحه 27-54

https://doi.org/10.22054/IMS.2022.61868.2022

چکیده
  پژوهش‌های پیشین نشان می‌دهد که همیشه راه برندسازی شخصی هموار نبوده و نمونه‌های شکست‌خورده بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد از مسیر درستی به برندسازی شخصی خود نپرداخته‌اند و تمام جوانب کار در نظر گرفته نشده است. در این پژوهش این مطلب موردبررسی قرار گرفت و به شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی پرداخته شد. به‌منظور ...  بیشتر

بانک‌ها و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: پژوهشی مبتنی بر تحلیل محتوا

معین عبدالمحمد سقا؛ مرتضی هندیجانی فرد؛ علیرضا کوشکی جهرمی

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، ، صفحه 35-76

https://doi.org/10.22054/IMS.2021.53535.1758

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف مطالعه تحلیل محتوای نمایه‌های متعلق به بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است. در این پژوهش ۵۴ صفحه اجتماعی متعلق به 14 بانک خارجی و ایرانی در 4 شبکه اجتماعی مشهور به روش تحلیل محتوا، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این بانک‌ها با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. یافته‌ها نشان داد که اغلب بانک‌ها در صفحه اجتماعی ...  بیشتر

پیش‌زمینه‌ها و پیامدهای تجربه کاربر از سیستم‌های پیشنهاددهنده در محیط‌های آنلاین

مهدی فرمانی؛ محمد غفاری؛ مصطفی زندی نسب

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، ، صفحه 155-186

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.46738.1599

چکیده
  یکی از اهداف اصلی فروشگاه­های اینترنتی، خلق تجربه عالی برای کاربر است که این امر عملاً امکان خلق یک مزیت رقابتی پایدار را برای این فروشگاه‌ها فراهم می‌کند. همچنین، تجربه کاربر یکی از منابع اطلاعاتی ارزشمند و نوین جهت طراحی سیستم‌های پیشنهاددهنده است. حال با توجه به دنیای رقابتی تجارت و شباهت زیاد کالاها و خدمات و با در نظر گرفتن ...  بیشتر

شناسایی مؤلفه‌های هوشمندسازی صنعت گردشگری در ایران

فرنوش زنگوئی؛ زهرا خرازی محمدوندی آذر؛ جمشید صالحی صدقیانی

دوره 8، شماره 32 ، شهریور 1399، ، صفحه 239-272

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.47173.1607

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مؤلفه­های هوشمندسازی صنعت گردشگری در ایران بوده است. پژوهش از نوع آمیخته و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی در بخش کیفی و پیمایش در بخش کمّی انجام گرفته است. در بخش کیفی، با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و تکنیک گلوله برفی تعداد سیزده نفر از مدیران گردشگری کشور مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. ...  بیشتر

مدل درگیری مشتریان با برند در رسانه‌های اجتماعی د ر صنعت بانکداری

زهر ه دهدشتی شاهرخ؛ محمود محمدیان محمودی تبار؛ مسعود کیماسی؛ علی‌اصغر ساجدی‌فر

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، ، صفحه 113-142

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10378

چکیده
  تحولات سریع اینترنت و رشد روزافزون رسانه‌های اجتماعی، فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکارهای امروزی فراهم نموده است. سازمان‌ها با استفاده از این رسانه‌ها می‌توانند روابط عمیق و بادوامی را با مشتریان خود برقرار ساخته و با درگیر ساختن آن‌ها با برند خود، پیامدهای مثبتی را هم برای خودشان، هم برای مشتریان و جامعه ایجاد نمایندکنند. بر ...  بیشتر