مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی
تأثیر شبکه‏ های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتالی در شرکت‌های دانش‌بنیان

عبدالمجید ایمانی؛ اعظم حسینی فر؛ مسلم مبارکی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، صفحه 1-22

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8518

چکیده
    با توجه به این­که در دنیای رقابتی امروز، افزون بر عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی نیز می­تواند بر کسب‌وکارهای تأثیرگذار باشند؛ شبکه­های اجتماعی به‌منزله یک مشخصه اجتماعی، نیروی محرکه و پایه‌ای، برای انسجام اجتماعی در فعالیت­های کسب کارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی دارند. هدف این مقاله بررسی تأثیر شبکه­های اجتماعی (محتوای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل زیربنای سیاسی تصمیم‌گیری در شکل‌گیری همکاری‌های راهبردی بازار محور میان کسب‌وکارهای نوپا

میرعلی سید نقوی؛ غدیر شکیبا جمال‌آباد؛ سید حسین جلالی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، صفحه 23-47

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8519

چکیده
  شکل‌گیری همکاری‌های راهبردی به دلیل تعدد ذی‌نفعان و کنش سیاسی میان آنان، فرایندی متأثر از رفتار سیاسی است. پژوهش حاضر درصدد بررسی زیربنای سیاسی تصمیم‌گیری در این خصوص از طریق تمرکز بر نقش مهارت سیاسی و محیط سیاسی بر رفتارهای سیاسی است. برای تحقق این هدف، داده‌ها بر اساس منطق نمونه‌گیری تصادفی ساده و از میان 68 همکاری راهبردی مبتنی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزیابی و رتبه‌بندی مؤلفه‌های کیفیت خدمات الکترونیک مؤثر بر رضایتمندی و قصد استفاده مشتریان

منیژه بحرینی زاده؛ مچید اسماعیل پور؛ جمال‏ الدین کبوتری

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، صفحه 49-74

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8520

چکیده
    امروزه پایش و سپس بهبود کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک ازجمله عوامل بسیار مهم در ایجاد مزیت رقابتی برای بانک‌ها در رضایتمندی و قصد استفاده مشتریان است. با عنایت به گسترش روزافزون رقابت بین بانک‌ها، ارتقای کیفیت خدمات ابزارهای بانکداری الکترونیک به‌عنوان رویکردی مهم در جذب، رضایتمندی و قصد استفاده مشتریان ضروری است. در راستای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بهبود فرآیند خدمت‌دهی و کاهش زمان انتظار مشتریان در بانک با رویکرد شبیه‌سازی

محمدتقی تقوی‌فرد؛ آزیتا دادوند؛ مجتبی آقایی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، صفحه 75-105

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8521

چکیده
    بانک‌ها از جمله سازمان‌های خدماتی‌اند که با ارائه خدمات مالی، ارتباط تنگاتنگ با مشتری خود دارند. مشتریان مهم‌ترین منابع هر بانک می‌باشند و بنابراین تردیدی نیست که شرط دستیابی به سودآوری این بنگاه‌های مالی، در گرو تجزیه‌وتحلیل مسائل مربوط به رضایت‌مندی مشتریان در سطوح صف (شعب) بانک است. بانک‌ها توجه ویژه‌ای به کیفیت خدمات ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر رضایت مشتریان

مرتضی محمدی؛ طهمورث سهرابی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، صفحه 107-128

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8522

چکیده
    در محیط کسب‌وکار امروز که پیچیدگی‌های فنّاورانه و رقابتی شدن آن روزافزون است، مشتری مداری و حفظ مشتری به‌عنوان یک استراتژی برای ایجاد مزیت رقابتی محسوب می‌شود. سازمان‌هایی در عرصه تجارت موفق خواهند بود که بتوانند رضایت مشتریان خود را تأمین کنند و در تلاش باشند که این منبع مهم دارایی سازمانی را حفظ کنند. لذا این پژوهش با هدف ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
انتخاب ویژگی‌های بهینه به‌منظور تعیین ریسک اعتباری مشتریان بانکی

مجتبی صالحی؛ علیرضا کرد کتولی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، صفحه 129-154

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8523

چکیده
      ریسک اعتباری که به معنی احتمال عدم بازپرداخت تعهدات توسط مشتریان در سررسید تعبیر می‌شود به‌عنوان یکی از عوامل ورشکستگی مؤسسات مالی قلمداد می‌شود. بدین منظور از تکنیک‌های داده‌کاوی نظیر شبکه عصبی، درخت تصمیم، شبکه بیز، k نزدیک‌ترین همسایه و ماشین بردار پشتیبان برای دسته‌بندی مشتریان به مشتریان پر ریسک و کم ریسک استفاده ...  بیشتر