مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات با رویکرد رقابت پذیری در صنعت بانکداری ایران

مهدی سلطانی نژاد؛ کیامرث فتحی هفشجانی؛ غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی؛ ابوتراب علیرضائی

دوره 9، شماره 36 ، شهریور 1400، ، صفحه 71-113

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2021.55911.1832

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، کشف مقوله‌های مهم و تعیین روابط میان آنها جهت ارائه الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات مالی با رویکرد رقابت‌پذیری در صنعت بانکداری است. روش استفاده‌شده در پژوهش، روش آمیخته بوده‌است. رویکرد بخش کیفی، مبتنی بر راهبرد نظریه داده‌بنیاد است. گردآوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه‌ساخت‌یافته با 12 نفر از ...  بیشتر

طراحی مدل هوشمندی کسب‌وکار با رویکرد داده‌-بنیاد

فرج الله رحیمی؛ محمدحسن بقالی‌نژاد شوشتری؛ مهدی نداف

دوره 9، شماره 34 ، بهمن 1399، ، صفحه 247-272

http://dx.doi.org/10.22054/IMS.2020.53545.1760

چکیده
  سازمان‌ها با مشکلات متفاوتی در استفاده بهینه از داده‌ها مواجه‌اند. هوشمندی کسب‌وکار به‌خوبی سازمان‌ها را در این امر یاری می‌کند. این مقاله مبتنی بر پژوهش کیفی است که با استفاده از استراتژی نظریه‌پردازی داده بنیاد به طراحی مدل هوشمندی کسب‌وکار در شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر می‌پردازد. به همین منظور ...  بیشتر

شناسایی عوامل توسعه فرایندهای نوآوری باز در نهادهای تحقیقاتی امنیت سایبری با رویکرد نظریه داده بنیاد

محمدمهدی قوچانی خراسانی؛ داود حسین پور؛ ابراهیم محمود زاده؛ سید مهدی الوانی

دوره 7، شماره 26 ، اسفند 1397، ، صفحه 37-70

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.9716

چکیده
  تغییر و تحولات سریع در حوزۀ فناوری، افزایش هزینه‌های نوآوری و رقابت روزافزون در محصولات و خدمات جدید منجر به افزایش نیاز سازمان به تعامل با محیط و ذینفعان خارجی‌شان شده است که این امر منجر به باز شدن مرزهای سازمان و استفاده از پارادایم نوآوری باز در توسعه روندهای داخلی نوآوری و گسترش بازار برای استفاده خارجی از نوآوری شده است؛ از ...  بیشتر