مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی
تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی از طریق ظرفیت جذب دانش و یادگیری سازمانی

اکبر عالم تبریز؛ مهرانگیز عباسی

دوره 5، شماره 17 ، آذر 1395، صفحه 1-27

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6989

چکیده
  قابلیت­های فناوری اطلاعات نقش مهمی در محیط پرسرعت و در حال تغییر ایفا می­کند. این نکته قابل تاکید است که سازمان­هایی که فناوری اطلاعات و قابلیت استفاده از آن را دارند از نظر کسب، ذخیره و انتقال دانش می­توانند پیشرو دیگر سازمان­ها باشند و فناوری در کمیت وکیفیت یادگیری بسیار موثر است و یادگیری از جمله عوامل کلیدی در بهبود عملکرد ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تشخیص حملات انکارسرویس‌توزیع‌شده با استفاده از سیستم خبره

علیرضا سعدآبادی؛ بیتا امیرشاهی

دوره 5، شماره 17 ، آذر 1395، صفحه 63-92

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6991

چکیده
    حملات انکار‌سرویس به حملاتی اطلاق می‌شود که منابع سیستم از قبیل پردازش‌گر، پهنای باند شبکه، حافظه و ... را طوری مصرف می‌کنند که سیستم از ارایه سرویس به کاربران مجاز باز می‌ماند. حملات انکار‌سرویس‌توزیع‌شده حملات انکار‌سرویسی می‌باشند که به‌صورت گسترده و توسط چندین سیستم سازماندهی‌شده (باتنت‌ها) برای از کار انداختن سرویس‌دهنده‌ها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
پیش‌بینی ارزش مشتریان جدید بانک بر مبنای مدل آر.اف.ام با استفاده از درخت تصمیم بهبودیافته در راستای کاهش حداکثر حافظه مورد نیاز

محمدرضا غلامیان؛ عظیمه مظفری

دوره 5، شماره 17 ، آذر 1395، صفحه 93-121

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6993

چکیده
  یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بانکداری در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری، مدیریت و ارزیابی مشتریان با ارزش می‌باشد. در دهه‌های اخیر محققان بسیاری به تجزیه و تحلیل ویژگی‌های مشتریان به منظور تعیین ارزش آن‌ها با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی پرداخته‌اند و درخت تصمیم یکی از پرکاربردترین الگوریتم‌های داده‌کاوی در این زمینه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
عوامل تاثیرگذار بر تمایل به ادامه استفاده از وب سایت شبکه های اجتماعی

سید محمدباقر جعفری؛ آصف کریمی؛ زاهده ابرقوی زاده

دوره 5، شماره 17 ، آذر 1395، صفحه 147-182

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6994

چکیده
    شبکه­های اجتماعی مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که توانسته­اند به خوبی در زندگی مردم جای باز کنند. با توجه به دامنه نفوذ روزافزون و تاثیرگذاری این شبکه­ها،  مسئله شناخت الگوهای رفتاری کاربران آنها به یکی از موضوعات جذاب تحقیقی بدل شده است. هدف پژوهش حاضر،  بررسی عوامل تاثیرگذار بر تمایل به ادامه استفاده ...  بیشتر