مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی
اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد بازار سرمایه؛ شواهد تجربی از بورس اوراق بهادارتهران

حمید سپهردوست؛ لیلی صدری

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7051

چکیده
  بسیاری از اقتصاددانان، کندی رشد اقتصادی در بازارهای مالی کشورهای در حال توسعه را به ناکارآمدی و توسعه نیافتگی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت داده و اصلاحات نظام­مند این بخش را برای دستیابی به رشد اقتصادی بیشتر و سریع‏تر توصیه می­کنند. هدف از این مطالعه، بررسی تأثیر رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد بازار سرمایه ایران ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر مؤلفه اعتماد چندوجهی در تخمین امتیاز کالا برای سیستم‌های‌ توصیه‌گر

مهسا حسین پورپیا؛ محمدرضا اصغری اسکوئی

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، صفحه 29-52

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7052

چکیده
    با توجه به حجم عظیم اطلاعات در اینترنت، کاربران برای انتخاب کالا و خدمات موردپسند خود با گزینه‌های زیادی مواجه هستند. سیستم‌های توصیه‌گر با توجه به اطلاعات ثبت ‌شده از انتخاب کاربران، افرادمرتبط یا مورداعتماد آن‌ها و نیز کالاهای انتخاب ‌شده، مدلی را استخراج نموده و ضمن تخمین امتیاز کالاها، آنها را جهت توصیه به کاربر، اولویت‌بندی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدلی برای پذیرش بانکداری الکترونیکی با در نظر گرفتن عامل اعتماد مشتریان

مریم بخشی؛ رضا سمیع زاده

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، صفحه 53-74

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7054

چکیده
    توسعه سریع اینترنت و کسب و کار الکترونیکی در بخش­های بانکی منجر به  تشویق مشتریان به  استفاده از بانکداری آنلاین گردیده است. این  پژوهش به ارائه یافته­های کلیدی می­پردازد که حاصل مطالعه­ تجارب کاربران ایرانی در زمینه پذیرش بانکداری الکترونیکی است. هدف از این مطالعه، شناسایی عواملی است که  تشویق­کننده مشتریان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه بین همسویی راهبرد فناوری اطلاعات و راهبرد کسب و کار با چابکی سازمانی در شرکت‌های نرم افزاری

ناصر شهسواری پور؛ شهلا رضوان‎دوست؛ امیر میرزایی؛ شهلا حیدربیگی

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، صفحه 75-103

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7055

چکیده
    امروزه با توجه به اهمیت و گسترش به کارگیری فناوری اطلاعات، بسیاری از سازمانها شاهد بروز مشکلات و تناقضاتی در رابطه با عدم برآورده شدن نیازهای کسب وکار با توجه به حجم بالای سرمایه‎گذاری در زمینه فناوری اطلاعات می باشند. یکی از دلایل این تناقض عدم وجود همسویی بین راهبرد فناوری اطلاعات و راهبرد کسب‎و‏کار است. از طرفی فناوری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تبیین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم به استفاده از رایانش ابری در میان کارکنان سازمان صداوسیما بر مبنای مدل پذیرش فناوری

چنگیز والمحمدی؛ مریم السادات مظاهری

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، صفحه 105-124

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7056

چکیده
  امروزه با توسعة فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطی، استفاده از آن­ها با مقاومت کارکنان مواجه می­شود که یکی از دلایل شکست سازمان­ها در پیاده­سازی و عملیاتی نمودن این­گونه از فناوری­های نوین است. با عنایت به گسترش روز افزون استفاده از رایانش ابری به­عنوان پارادایم جدید ارتباطی در سازمان­ها، تحلیل رفتار کاربران در مواجهه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش استفاده آسیب زا ازفضای مجازی در پیش بینی کیفیت زندگی (سلامت جسمانی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت محیط) در دانشجویان

نرگس تنکمانی؛ مجید صفاری نیا؛ مهری محمدی چری

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، صفحه 125-145

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7058

چکیده
    امروزه جمعیت عظیمی در دنیا از اینترنت استفاده می کنند؛در صورت وجود اعتیاد به اینترنت در افراد به ویژه در دانشجویان می تواند خسارتهای جبران ناپذیری در برداشته باشد. هدف از این مطالعه نقش استفاده آسیب زا ازفضای مجازی در پیش بینی کیفیت زندگی (سلامت جسمانی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت محیط) بود. روش پژوهش: توصیفی از نوع همبستگی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
موانع پذیرش زنجیره تامین سبز با استفاده از تکنیک دیماتل فازی

معصومه امانی؛ امیر اشرفی؛ حمید دهقانان

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، صفحه 147-179

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7098

چکیده
    در دهه­ های اخیر، همگام با افزایش خطرات زیست محیطی و دغدغه­های بشر در این خصوص، مفهوم زنجیره تامین سبز به عنوان رویکردی نوین در جهت کاهش اثرات زیست محیطی تولیدات محصولات سازمانی توسط محققین معرفی گردیده است. سیاست­های دولتی در طی سال­های اخیر سازمان­ها را به سمت پذیرش زنجیره تامین سبز ترغیب نموده است. با اینحال هنوز موانع ...  بیشتر