مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی
تبیین علل نارضایتی مشتریان مبتنی بر تحلیل متن‌کاوی

عظیم زارعی؛ مهری شهریاری

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، صفحه 5-34

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.46565.1591

چکیده
  رضایت مشتری، مستلزم راضی نگه‌داشتن مشتریان هم در تعاملات روزانه و هم از دیدگاه بلندمدت و جهانی است. نظرات مردم در مورد محصولات یک شرکت در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند اطلاعات مفیدی را به شرکت‌ها برای ارزیابی رضایت مشتری ارائه دهد. در این پژوهش، با به‌کارگیری روش متن‌کاوی و خوشه‌بندی کی- میانگین، تمامی نظرات مشتریان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بانک‌ها و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: پژوهشی مبتنی بر تحلیل محتوا

معین عبدالمحمد سقا؛ مرتضی هندیجانی فرد؛ علیرضا کوشکی جهرمی

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، صفحه 35-76

https://doi.org/10.22054/IMS.2021.53535.1758

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف مطالعه تحلیل محتوای نمایه‌های متعلق به بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است. در این پژوهش ۵۴ صفحه اجتماعی متعلق به 14 بانک خارجی و ایرانی در 4 شبکه اجتماعی مشهور به روش تحلیل محتوا، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این بانک‌ها با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. یافته‌ها نشان داد که اغلب بانک‌ها در صفحه اجتماعی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تاثیر فناوری‌های جدید و یادگیری الکترونیکی بر احساسات و حالات روحی فراگیران

لیلی قماشچی؛ محمدرضا معتدل؛ عباس طلوعی اشلقی

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، صفحه 77-98

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.53470.1755

چکیده
  با توجه به عدم ارتباط مستقیم یاددهنده و یادگیرنده در محیط یادگیری الکترونیکی، یادگیرندگان در این محیط نیازمند آموزش مبتنی بر پشتیبانی خوب و مبتنی بر بازخوردهای شخصی هستند. بنابراین هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فناوری­های جدید در یادگیری الکترونیکی بر احساسات و حالات روحی فراگیران می­باشد. جامعه آماری دانش آموزان رشته ریاضی پایه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان کوچک و متوسط با استفاده از توسعه‌کارآفرینی دیجیتال

ملیکا فرد؛ محمدرضا کاباران زاد قدیم؛ جلال حقیقت منفرد

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، صفحه 99-128

https://doi.org/10.22054/IMS.2021.55801.1829

چکیده
  تقویت نقش شرکت‌های کوچک و متوسط در عصر اقتصاد دیجیتال و توسعه کارآفرینی دیجیتال در آن‌ها با اهمیت است، چراکه این شرکت‌ها به‌ویژه اگر دانش‌بنیان باشند، منابع مهم درآمد، اشتغال و درنهایت نیروی محرکه تأثیرگذار بر توسعه اقتصادی شناخته می‌شوند. بر این اساس هدف پژوهش، ارائه مدلی برای توسعه کارآفرینی دیجیتال در شرکت‌های دانش‌بنیان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی چارچوب بومی سنجش بلوغ مدیریت دانش

فاطمه ثقفی؛ منصوره حورعلی؛ محمد اسلامی

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، صفحه 129-154

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.47401.1613

چکیده
  در عصر حاضر به‌عنوان عصر دانش و اقتصاد دانش‌بنیان، بکار گیری مدیریت دانش در سازمان‌ها و توسعه آن یک الزام است. بکار گیری مدیریت دانش به‌صورت موفق، نیازمند ارزیابی سطح بلوغ سازمانی است. این ارزیابی منجر به تشخیص موانع پیاده‌سازی مدیریت دانش و رفع آن خواهد شد. برای ارزیابی بلوغ مدیریت دانش سازمانی چارچوب‌های متفاوتی ارائه شده است. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
پیش‌زمینه‌ها و پیامدهای تجربه کاربر از سیستم‌های پیشنهاددهنده در محیط‌های آنلاین

مهدی فرمانی؛ محمد غفاری؛ مصطفی زندی نسب

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، صفحه 155-186

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.46738.1599

چکیده
  یکی از اهداف اصلی فروشگاه­های اینترنتی، خلق تجربه عالی برای کاربر است که این امر عملاً امکان خلق یک مزیت رقابتی پایدار را برای این فروشگاه‌ها فراهم می‌کند. همچنین، تجربه کاربر یکی از منابع اطلاعاتی ارزشمند و نوین جهت طراحی سیستم‌های پیشنهاددهنده است. حال با توجه به دنیای رقابتی تجارت و شباهت زیاد کالاها و خدمات و با در نظر گرفتن ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
هم‌افزایی کاربران در شبکه علمی اجتماعی کوثرنت با استفاده از روش‌های خوشه‌بندی مبتنی بر گراف

زهرا شیرانی؛ امیر جلالی بیدگلی

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، صفحه 187-216

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.50876.1698

چکیده
  در سال‌های اخیر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی رشد زیادی داشته‌اند. چالش بزرگ مخاطب این شبکه‌ها، نحوه برقراری ارتباط با افراد حاضر در این شبکه‌ها می‌باشد. سیستم‌های پیشنهاددهنده دوست با ارائه پیشنهاداتی سعی در رفع این چالش دارند. در این پژوهش از داده‌‌های شبکه علمی و اجتماعی کوثرنت استفاده شده است. در این تحقیق با استفاده از ...  بیشتر