مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
به‌کارگیری رویکرد تلفیقی QFD، FAHP و VIKOR به‌منظور انتخاب مناسب‌ترین سامانه ERP

کامران فیضی؛ محمد ثابت مطلق؛ مهدی عابدینی نائینی

دوره 3، شماره 10 ، بهمن 1393، صفحه 1-20

چکیده
  سامانه‌های برنامه­ریزی منابع سازمان با تسهیل عملیات سازمان­ها و یکپارچه­سازی و اهرمی کردن عملیات پردازش داده­های کسب‌وکار، مزیت رقابتی مهمی را برای سازمان­ها حاصل کرده­اند. به‌منظور اجرای موفقیت‌آمیز یک سامانه برنامه­ریزی منابع سازمان لازم است سامانه‌ای انتخاب شود که بتواند با نیازهای سازمان هم‌راستا شود؛ بنابراین ...  بیشتر

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت سلامت ایران با نگاهی به آینده

وحید فرهمندیان؛ معصوم فرهمندیان؛ احسان مهربان فر؛ مهدی افخمی

دوره 3، شماره 10 ، بهمن 1393، صفحه 21-38

چکیده
  این مقاله می‌کوشد به معرفی و شناخت بهتر کارکرد نظام سلامت پرداخته و پس از آن به بررسی نظام سلامت فعلی ایران می­پردازد . با سه کاربرد اساسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه پزشکی – سلامت الکترونیک و پزشکی از راه دور و سلامت همراه- آشنا شده و ابعاد مختلف آن‌ها مورد بررسی قرار داده می‌شود. برای انجام بررسی بین حوزه‌های عنوان‌شده ...  بیشتر

تبیین رابطه بین سرمایه فکری و بهره‌ وری دانش

تورج حسن زاده ثمرین؛ محمدصادق حسن زاده؛ نکیسا سراجیان

دوره 3، شماره 10 ، بهمن 1393، صفحه 39-58

چکیده
   هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین سرمایه فکری و بهره‌وری دانش بین اعضای نظام مهندسی استان گیلان است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی است. روش گردآوری اطلاعات به دو صورت کتابخانه‌ای و میدانی است. جامعه آماری اعضای سازمان نظام مهندسی استان گیلان (15198 نفر) و حجم نمونه برآورد شده بر اساس جدول مورگان ...  بیشتر

نقش اعتماد سازمانی در تسهیم دانش بین کارکنان

محمدتقی تقوی فرد ‌؛ معصومه حاجیان؛ الهام پور سیاح؛ مرتضی طحان

دوره 3، شماره 10 ، بهمن 1393، صفحه 58-77

چکیده
  امروزه سازمان‌های پیشرو اهمیت دانش را به‌خوبی درک کرده و تلاش می‌کنند تا دانش موجود در سازمان را در اختیار کلیه کارمندانی که به آن نیاز دارند قرار دهند. به اشتراک‌گذاری دانش یکی از امور حیاتی برای سازمان‌ها به شمار می‌آید. در بررسی تسهیم دانش در سازمان، اعتماد به‌عنوان یکی از عواملی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. این پژوهش با هدف ...  بیشتر

عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مؤثر بر پذیرش نوآوری های حوزه خدمات ارزش افزوده موبایل

محمد نقی زاده؛ محمدرضا تقوا؛ مهدی صالحی

دوره 3، شماره 10 ، بهمن 1393، صفحه 59-77

چکیده
  افزایش ضریب نفوذ استفاده از موبایل در ایران به بیش از 79 %، پتانسیل بالقوهای را برای ارائهخدمات ارزش افزوده سیار در کشور فراهم آورده است. موفقیت شرکت های ارائه دهندهخدمات ارزش افزوده، به صورت جدی به میزان نوآوری آن ها و پذیرش این نوآوری ها توسطمصرف کنندگان بستگی دارد. لذا این تحقیق، سعی دارد تا به شناسایی و تعیین میزان تأثیرعوامل درون ...  بیشتر

ارائه مدلی برای سنجش رضایت از خدمات الکترونیکی بانک ملت

اسماعیل احمدی؛ الهام احمدی قلاتی؛ محبوبه شفیعی

دوره 3، شماره 10 ، بهمن 1393، صفحه 101-121

چکیده
  رضایت کاربر یک عامل بسیار مهم برای استفاده مستمر از خدمات الکترونیک، موفقیت یا شکست پروژه‌های الکترونیکی است. هدف این پژوهش بررسی نگرانی­های کاربران، عوامل سنجش و مؤثر بر رضایت آن‌ها و در ارائه مدلی برای سنجش رضایت کاربران الکترونیکی بانک ملت است. بر اساس یک بررسی 9 متغیر (اعتماد، آگاهی از خدمات، امنیت، قابلیت دسترسی، سهولت، سودمندی، ...  بیشتر