مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
الگوی عوامل مؤثر بر مشارکت در جوامع مجازی برند

زهره دهدشتی شاهرخ؛ محمد تقی تقوی فرد؛ محمد رضا کریمی علویجه؛ محمد مهدی پورسعید

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، صفحه 1-24

چکیده
  تغییرات اساسی که از قرن نوزدهم در جامعه و اقتصاد رخ داده به‌وضوح در توسعه اجتماعات ما منعکس شده است. جوامع مصرف که قبلاً وجود نداشتند با گسترش رسانه‌های جمعی و بازاریابی مدرن پا به عرصه وجود گذاشتند و درنتیجه مردم به‌طورفزاینده‌ای هویتشان را به برندهایی که مصرف می‌کنند گره زدند از سوی دیگر بازار در قرن بیست و یکم، تحت سیطره فنّاوری ...  بیشتر

ارزیابی آمادگی استقرار سامانه‌های برنامه‌‌ریزی منابع سازمان بر مبنای مدل 7S مکینزی در دانشگاه کاشان

زهرا نیک نژاد؛ نسیم غنبر طهرانی؛ رضا قرائی پور

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، صفحه 25-40

چکیده
  در این تحقیق با مرور ادبیات موضوع و تحلیل معیارهای مورداستفاده در مدل‌های موجود، مدل 7 اس مکینزی و بعد عوامل محیطی برای ارزیابی آمادگی دانشگاه کاشان جهت استقرار سیستمERP آموزشی استفاده شده است. این مدل دارای 8 معیاراصلی (استراتژی، ساختار، سامانه‌ها، سبک مدیریتی، کارکنان، ارزش‌های مشترک و عوامل محیطی) و 25 زیر معیار است که با استفاده ...  بیشتر

تأثیرهم ‌راستایی فناوری اطلاعات در کسب ‌وکار سازمان‌های تولیدی با رویکرد کارت امتیازی متوازن فناوری اطلاعات

فتاح شریف زاده؛ آرزو صادقی؛ امیر مهدی آبادی

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، صفحه 41-61

چکیده
  همسویی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار یکی از اساسی‌ترین مسائل موردنظر مدیران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد سازمان‌هاست. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان هم‌راستایی فناوری اطلاعات در بین مدیران و مهندسان واحدهای تولیدی و در یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی در ایران یعنی شهرک‌های صنعتی استان سمنان به اجرا درآمده است. این تحقیق به دید هدف ...  بیشتر

عوامل کلیدی موفقیت سازمان 2 و اولویت‌بندی آن‌ها

محمد صادق مرادی؛ خداکرم سلیمی فرد

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، صفحه 63-86

چکیده
  ایجاد فناوری­های جدید در زمینه اینترنت و وب در دهه اخیر خصوصاً فنّاوری وب 2، و تأثیری که بر ماهیت کسب‌وکار داشته­اند باعث شده است تا از این فنّاوری‌ها در سازمان­ها و در کسب‌وکار استفاده شود. این امر موجب شده نسلی جدید از سازمان­ها پا به عرصه بگذارند که به علت اهمیت و تمایزشان با نوع قبلی، سازمان­ 2 نام‌گذاری شوند. اگر هنوز ...  بیشتر

اولویت ‌بندی استراتژی ‌های جبران خدمات شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی از دیدگاه مشتریان با استفاده از رویکرد AHP فازی

مهدی کاظمی؛ محمدجواد جمشیدی؛ سمیه احمدی سیدآبادی

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، صفحه 87-103

چکیده
  رامروزه استراتژی­های جبران خدمات به‌عنوان ابزاری مؤثردرجهت حفظ مشتریانی که به دلیل تجربه دریافت خدمات ضعیف ناراضی هستند، کانون مطالعات متعدد قرارگرفته است. هدف تحقیق حاضر، اولویت­بندی استراتژی­های جبران خدمات از دیدگاه مشتریان شرکت­های خدمات اینترنتی در قبال نارسایی­ها­ی خدماتی این شرکت‌ها است. این تحقیق از نظر هدف ...  بیشتر

انتخاب متدولوژی مناسب برای توسعه سامانه اطلاعاتی، با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری (مطالعه موردی: صدور قبض شرکت انبارهای عمومی و خدماتی گمرک غرب تهران)

علی مهرابی؛ فواد فصیحی؛ رامین عصاری

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، صفحه 105-134

چکیده
  هم‌زمان با پیشرفت‌های فناوری و گسترش ارتباطات، بازارها جهانی شده و رقابت بین شرکت‌ها تشدید گردیده است. بررسی ادبیات موضوع مربوط به متدولوژی‌های ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که با تکامل متدولوژی‌ها، شاهد درگیری بیشتر کاربران، افزایش قابلیت اتکا سامانه‌ها و حرکت از تأکید بر ابزارها، تکنیک‌ها و زبان‌های برنامه­نویسی ...  بیشتر