مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی
پیش‌بینی میزان پذیرش خدمات جدید در بین کاربران اپراتورهای تلفن همراه

سودابه نامدار زنگنه؛ آرزو قهقایی؛ فروزان ناصری

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6854

چکیده
    گسترش روزافزون خدمات ارتباطات راه دور به‌ویژه خدمات ارائه‌شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و افزایش رقابت، آن‌ها را به ارائه خدمات جدید و متنوع ترغیب کرده است. اپراتورها سعی می‌کنند با ارائه کیفیت و قیمت مناسب به‌عنوان عوامل مؤثر بر رضایت کاربران، علاوه بر حفظ کاربران خدمات فعلی، آن‌ها را برای پذیرش و استفاده از نوآوری‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل ارزیابی موفقیت ابزارهای هوش کسب‌وکار

سعید روحانی؛ سوگل ربیعی ساوجی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، صفحه 29-64

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6858

چکیده
    در محیط تجاری سریعا در حال تغییر امروز، نیاز به اطلاعات تجاری سودمند برای سازمان­ها نه تنها به منظور کسب موفقیت بلکه برای بقاء حیاتی می­باشد. با توجه به ناتوانایی سیستم­های اطلاعاتی مدیریت در برآورده کردن انتظارات تصمیم­گیرندگان سازمانی در عرصه رقابت در سال­های اخیر، فناوری­های هنرگونه­ای نظیر هوش کسب­وکار به ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار با یک مدل ترکیبی جدید

علی مهرابی؛ ادریس محمودی؛ رضا علی حسینی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، صفحه 65-96

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6859

چکیده
  هوشمندی کسب‌وکار، مفهومی است که امروزه به علت رشد چشم‌گیر اطلاعات و پیچیدگی در صنایع و کسب‌وکارهای گوناگون، اهمیت وافری یافته است. در این پژوهش پس از مطالعه ادبیات موضوع در ارتباط با مفهوم هوشمندی کسب‌وکار،  مدل‌ها و تکنیک‌های موجود برای ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار را مورد بررسی قرار دادیم. این مطالعه بر اساس هدف، مطالعه‌ای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزیابی کیفیت خدمات فناوری اطلاعات بر مبنای مدل ISO/IEC 9126

محبوبه گلستانی زاده؛ بدری شاه طالبی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، صفحه 97-124

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6860

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات فناوری اطلاعات بر مبنای مدل ایزو 9126 در سال 1394 به روش توصیفی ـ پیمایشی انجام شد. جامعه آماری در این پژوهش کارکنان علوم پزشکی ـ شبکه بهداشت و درمان یکی از مناطق اصفهان و حجم نمونه برآورد شده 151 نفر است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی کیفیت خدمات فناوری اطلاعات با استفاده از ابعاد ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موثر بر حوزه سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت

رضا آقایی؛ میلاد آقایی آقایی؛ اصغر آقایی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، صفحه 125-148

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6861

چکیده
  در محیط رقابتی امروز سازمان های تولیدی و خدماتی همواره به دنبال بهبود کیفیت محصولات و خدمات خود هستند، از این‌رو سیستم‌های اطلاعاتی از عوامل موثر در دستیابی به مزیت رقابتی برای این سازمان‌ها محسوب می‌شوند. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل موثر بر مسائل کلیدی حوزه سیستم‌های اطلاعاتی  مدیریت شرکت مپنا می‌باشد. این تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه کاربرد فناوری اطلاعات و سایر عوامل مؤثر بر صنایع تولیدی خلاق و نوآور

بهزاد مقیمی شهری؛ سید علی ایازی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، صفحه 149-170

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6862

چکیده
  امروزه مدیران صنایع بایستی در امر تولید برنامه­هایی به‌منظور ارتقاء کیفیت محصولات و افزایش سهم بازار از طریق بهبود عملیات تولید ایجاد نمایند. در عصر حاضر به‌کارگیری فناوری اطلاعات یکی از روش­های بهبود در فرایند تولید گردیده است و این امر شناسایی عوامل مؤثر بر فناوری اطلاعات را بیش‌ازپیش در صنایع پیشرو نمایان می­کند. هدف این ...  بیشتر