مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدلی برای قصد اهدای آنلاین جهت تامین مالی جمعی موسسات خیریه در ایران

محمداکبر شیخ زاده؛ محمدتقی تقوی فرد؛ ایمان رئیسی ,وانانی؛ جهانیار بامداد صوفی

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/ims.2024.77031.2413

چکیده
  تأمین مالی جمعی راهکاری اثربخش برای دستیابی به هدف‌های غیرانتفاعی مؤسسات خیریه است که با به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل‌گسترش است. این مطالعه باهدف ارائه مدل قصد اهدای آنلاین جهت تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه در ایران انجام شد.‌ پژوهش حاضر ازنظر هدف یک پژوهش کاربردی-توسعه‌ای است و از منظر شیوه گردآوری داده‌ها یک پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مکانیزم‌های مولد تکامل اکوسیستم بانکداری دیجیتال

وحید خاشعی ورنامخواستی؛ مهدی ابراهیمی؛ شهرام خلیل نژاد؛ فاطمه مطهری نژاد

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، صفحه 33-81

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76327.2394

چکیده
  امروزه دیجیتالی شدن برای تمامی نهادها و بازارهای پولی و مالی یک الزام محسوب می‌شود و صنعت بانکداری نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما مهاجرت به سمت بانکداری دیجیتال برای بانک‌ها کار آسانی نیست و انقلاب دیجیتال به یک چالش اساسی برای این صنعت تبدیل شده است. بانک‌ها برای پایدار نگه‌داشتن کسب‌وکار خود نیازمند راه‌اندازی پلتفرم‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تاثیر تعامل مشتری با برند به‌عنوان پیشایند وفاداری مشتری: تحلیل سه رویکرد شناختی، عاطفی و رفتاری

وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ عاطفه مهری بازقلعه

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، صفحه 83-117

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76742.2407

چکیده
  این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تعامل با برند از طریق رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند از طریق ارزش ویژه برند انجام شد. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای روش، یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان سه برند ایرانی مای، سینره و کالیستا است. حجم جامعه نامحدود در نظر گرفته شده و برای تعیین حجم نمونه از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
تاثیر مدیریت دانش و فناوری‌های صنعت 4.0 در سازمان‌ها: رویکرد فراترکیب

ناهید انتظاریان؛ محمد مهرآیین

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، صفحه 119-156

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76308.2393

چکیده
  فناوری های جدید در زمیته صنعت 4.0 به شرکت ها اجازه می‌دهد تا فرآیندهای تجاری خود را بهبود بخشند و محصولات و خدمات را از طریق دانش جدیدی تولید شده سفارشی کنند. ایجاد و اشتراک دانش جدید هم به استفاده بهینه از فناوری های جدید صنعت 4.0 و هم به تعاملات در طول زنجیره ارزش بستگی دارد. با این حال، دستیابی به مزایای کسب و کار به شدت به منابع انسانی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی مدل مفهومی بازاریابی محتوایی دیجیتال با رویکرد گرندد تئوری

کامران فیضی؛ هرمز مهرانی؛ حسین وظیفه دوست؛ احسان ساده

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، صفحه 157-195

https://doi.org/10.22054/ims.2024.77052.2415

چکیده
  هدف پژوهش شناسایی مؤلفه‌ها و ابعاد اصلی بازاریابی محتوایی دیجیتال با توجه به شرایط کشور ایران و ارائه مدل با استفاده از روش کیفی مبتنی بر راهبرد گرندد تئوری است. داده‌ها از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان که شامل اساتید دانشگاه در حوزه بازاریابی محتوایی دیجیتال و مدیران و فعالان آژانس‌های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
مدل بهبودیافته‌یLRFM جهت خوشه‌بندی بر مبنای الگوریتم ازدحام ذرات و خوشه بندی K-میانگین

محمد کاظمی؛ محمدعلی کرامتی؛ مهرزاد مینوئی

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، صفحه 197-222

https://doi.org/10.22054/ims.2023.75014.2364

چکیده
  تلاش این مقاله در جهت حل یکی از مشکلات اصلی حوزه ی بانکداری می باشد که ارتباط تنگاتنگی با حوزه ی فناوری اطلاعات دارد. ترکیب بحث مدیریتی این موضوع با حیطه ی فناوری اطلاعات یکی از مباحث مهم حوزه ی مدیریت فناوری اطلاعات را رقم خواهد زد.هدف اساسی این مقاله، خوشه بندی مشتریان بانک است.در ابتدا، تمامی ویژگی های مشتریان از پایگاه داده ی بانک ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی مدل پیامدهای کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تبلیغات و فروش

حسین رحیمی کلور؛ رحیم محمدخانی

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، صفحه 223-270

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76711.2403

چکیده
  دنیای دیجیتال فرصت‌های متعددی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا به مشتری دسترسی پیدا کنند. بااین‌حال، در دنیای پرسرعت، یافتن راه‌های جدید و نوآورانه برای تبلیغات و فروش محصولات و خدمات بسیار مهم است. با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی و توسعه آن در حوزه تبلیغات و فروش، متخصصان در حال حاضر ابزارهایی برای بازتعریف کامل درک فعلی از برندسازی، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
آینده‌پژوهی فرصت‌های کارآفرینی فین‌تک در صنعت مالی با رویکرد سناریونگاری در ایران

منیژه رامشه؛ محمد حسن ملکی؛ نرگس سرلک؛ منیره فلاحت بنگده

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، صفحه 271-311

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76982.2418

چکیده
  فین‌تک و فرصت‌های کارآفرینی نهفته در آن، توانایی ایفای نقشی اثرگذار در توسعه صنعت مالی را داراست. بنابراین لازمه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری صحیح و اثربخش در این حوزه شناسایی آینده محتمل آن است. مطالعه حاضر از حیث هدف، اکتشافی و از منظر جهت‌گیری، کاربردی می‌باشد. در این پژوهش از ابزارهای مصاحبه و پرسشنامه جهت گردآوری داده‌‌‌ها ...  بیشتر