مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
شناسایی موانع پیش‌روی تحول دیجیتال با استفاده از روش فراترکیب

مهدی حمیدی؛ سیدسروش قاضی نوری؛ محمد نقی زاده؛ ناصر باقری مقدم

دوره 11، شماره 43 ، فروردین 1402، ، صفحه 31-66

https://doi.org/10.22054/IMS.2023.69986.2231

چکیده
  پیش‌بینی می‌شود فراگیر بودن داده‌های بزرگ و ظهور فناوری‌های دیجیتالی در حال ظهور، مانند هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیا و رباتیک، تأثیرات گسترده‌ای در کسب‌و‌کارها داشته باشد. این تغییرات گسترده در ادبیات جهانی به تحول دیجیتال شناخته می‌شود. لذا شرکت‌ها و سیاست‌گذاران علم فناوری در کشورهای مختلف در راستای حرکت به سمت تحول ...  بیشتر

ارائه چارچوبی برای ارزیابی بلوغ دیجیتال سازمان‌ها

محسنه اسدی؛ مهدی شامی‌زنجانی

دوره 11، شماره 42 ، دی 1401، ، صفحه 37-70

https://doi.org/10.22054/ims.2023.15514

چکیده
  سازمان‌ها برای طراحی نقشه راه تحول دیجیتال خود، ابتدا باید درک جامع و همه‌جانبه‌ای از وضعیت فعلی دیجیتال سازمانشان داشته باشند. ارزیابی بلوغ دیجیتال می‌تواند اولین گام در تدوین نقشه راه تحول دیجیتال باشد. این پژوهش به‌منظور ارائه یک چارچوب ارزیابی بلوغ دیجیتال برای سازمان‌ها انجام‌شده است. روش تحقیق مورداستفاده مرور نظام‌مند ...  بیشتر

ارایه مدل ارزیابی بلوغ تحول دیجیتال در سازمان های صنعتی مبتنی بر روش علم طراحی

مصطفی قلیچ خانی؛ یحیی صمدی مقدم؛ کیامرث فتحی هفشجانی

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 135-184

https://doi.org/10.22054/ims.2021.56164.1837

چکیده
  تحول دیجیتال تجمیع و یکپارچگی فناوری های دیجیتال در تمامی نواحی یک سازمان است و تغییرات اساسی در تمام ابعاد آن ایجاد می کند. تحقیق حاضر، با هدف ارایه مدل ارزیابی بلوغ تحول دیجیتال در سازمان های صنعتی، از روش تحقیق آمیخته علم طراحی استفاده می کند. در گام کیفی به منظور گرداوری داده ها، ابتدا با استفاده از رویکرد مرور سیستماتیک ادبیات، ...  بیشتر