مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی
ارائه مدل هوشمند بازاریابی عصبی برای تبدیل بازار بالقوه به بازار بالفعل در صنعت قارچ ایران با رویکرد داده بنیاد

پروین افشار؛ محمد جلیلی؛ علیرضا عقیقی

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2022.65973.2120

چکیده
  در صنعت قارچ و صنایع تبدیلی آن تنوع محصولات (خوراکی/دارویی) بسیار زیاد، بازار هدف گسترده و منابع مالی و غیرمالی محدود و شناسایی دقیق مشتریان سودآور زمان‌بر است بنابراین روش‌های سنتی بازاریابی به دلیل سرعت کم و هزینه‌های بالا و محدودیت در ابزارهای شناختی در جذب و حفظ مشتریان واقعی کارایی کافی را ندارد، لذا اتخاذ استراتژی‌های هوشمند ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل نحوه گذار به فناوری‌های نوین مدیریت ثروت در ایران

مرسده پهلوانیان؛ میثم شیرخدایی؛ سید سپهر قاضی نوری

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2022.64468.2086

چکیده
  ولث‌تک یا فناوری مالی مدیریت ثروت به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا درباره زمان و نحوه سرمایه‌گذاری تصمیم بهتری بگیرند و بدنبال متمایل ساختن پس‌اندازها و سرمایه‌گذاری‌ها به سوی بازار سرمایه و ایجاد تعادل میان بازار پول و سرمایه است. این مطالعه گذار ولث‌تک ایران را بررسی می‌کند. گذار به فرایند ایجاد و جایگزینی یک فناوری جدید و پذیرش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل احساسات نظرات کاربران تریپ‌ادوایزر برای رستوران‌های ایران با رویکرد یادگیری عمیق

آرمینا محسنی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2022.63437.2051

چکیده
  رشد اینترنت، ‌شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های تجارت الکترونیک بستری جهت ارائه عقاید و نظرات برای کاربران فراهم می نمایند. در سال های اخیر بسیاری از کاربران احساسات و نظرات خوب یا بد خود را در مورد غذا،‌ خدمات، کیفیت و فضای رستوران ها در بسترهای آنلاین بیان می کنند. این نظرات برای تصمیم گیری سایرکاربران و همینطور رستوران ها جهت حفظ ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
روش‌شناسی کنش‌گر-شبکه در مطالعات علم و فناوری

حمیدرضا رستمی؛ شعبان الهی؛ علی معینی؛ علیرضا حسن زاده

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2022.61719.1996

چکیده
  نظریه کنش‌گر-شبکه، در مفهوم اجتماعی آن، رویکردی برای تجزیه و تحلیل جامعه شناختی در حوزه مطالعات علم و فناوری است که بر درک چگونگی رسیدن چیزها به موقعیت‌هایی که در آن قرار دارند متمرکز است؛ اما در سال‌های اخیر، این نظریه به عنوان رویکردی روش شناختی جهت تحلیل نحوه استفاده از محصولات فناوری در محیط کار و توصیف ابعاد مختلف سیستمهای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل کارآفرینی شرکتی بین‌المللی اپراتورهای تلفن همراه ایران

جمال الدین ابراهیمی

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2022.63300.2044

چکیده
  پیشرفت فناوری و پیچیدگی اقتصاد محیطی بسیار رقابتی را ایجاد کرده‌است که در آن شرکت‌ها به‌طور مداوم با تغییرات چشمگیر بازار و ظهور انواع فرصت‌های تجاری مواجه‌اند. در چنین محیطی انطباق با نوآوری‌ها و تغییرات و تحولات برای شرکت‌ها جهت دستیابی به موفقیت تجاری پایدار امری ضروری است. فعالیت‌های کارآفرینی شرکتی بین‌المللی می‌تواند ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل خرید مشتریان از فروشگاه‌های هوشمند در ایام کرونا با تأکید بر هوش مصنوعی

یزدان شیرمحمدی؛ آرش بستان منش

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2021.61125.1969

چکیده
  نسل پنجم اینترنت (5G) برای تسریع در انتقال داده‌ها خصوصاً اطلاعات بزرگ ظهور کرد. فروشگاه‌های هوشمند، فروشگاه‌های بدون کارکنانی هستند که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند؛ تشخیص چهره، حسگرهای هوشمند، قفسه‌های هوشمند، پرداخت خودکار، نمایشگرهای تعاملی و تحلیل داده‌های بزرگ فعالیت می‌نمایند. ضمناً شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش سیستم های هوشمند کسب وکار در بهبود عملکرد سازمان: رویکرد فراتحلیل

مهرنوش مهدی ساسان؛ قاسم بخشنده

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2021.56437.1845

چکیده
  با توجه به تحولات سریع اقتصادی، تکنولوزیکی و حتی سیاسی در دنیای امروز، استفاده از سیستم‌های هوشمند کسب و کار در سازمان ها، امری اجتناب نا پذیر است و پژوهش حاضر نیز رابطه سیستم‌های هوشمند کسب و کار و عملکرد سازمان را در پژوهش‌های پیشین، به صورت جامع‌ مورد بررسی قرار داده است. در این راستا 1244 مقاله با مرور سیستماتیک شناسایی و مطالعه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه مدلی برای استفاده از رسانه های اجتماعی در سازمان های هوشمند با تاکید بر عملکرد سازمان

نرگس معتمدی؛ محمد علی عبدالوند؛ کامبیز حیدرزاده؛ محسن خون سیاوش

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2022.62873.2032

چکیده
  سازمان‌های هوشمند، سیستم‌های اطلاعات، فرآیندهای کاری و ابعاد مختلف سازمان را به طور منظم با هم مرتبط ساخته و در عمل این فرآیندها و ابعاد را به کار می گیرد تا باعث هم‌افزایی در سازمان شوند .رسانه‌های اجتماعی منبع مهم داده‌کاوی و دریافت اطلاعات از بازار و رفتار مصرف کنندگان هستند. هدف از تحقیق حاضر ارائه مدلی برای استفاده از رسانه‌های ...  بیشتر