مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
دوره 12 (1402)
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
محل نشر ایران- تهران
ناشر دانشگاه علامه طباطبائی
شروع انتشار پاییز1391
وضعیت چاپ چاپی -الکترونیکی
درصد همانندجویی 15%
زبان نشریه فارسی (چکیده گسترده انگلیسی)
هزینه چاپ بلی
نوع نشریه علمی (رتبه الف)
نوع داوری داوری بسته حداقل 2 داور
زمان داوری حداقل 9 هفته و حداکثر 6 ماه
-------------------------------
تعداد دوره‌ها 13
تعداد شماره‌ها 51
تعداد مقالات 378
تعداد نویسندگان 895
تعداد مشاهده مقاله 773,825
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 492,236
نسبت مشاهده بر مقاله 2047.16
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1302.21
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 1,556
تعداد مقالات رد شده 940
درصد عدم پذیرش 60
تعداد مقالات پذیرفته شده 269
درصد پذیرش 17
زمان پذیرش (روز) 239
تعداد پایگاه های نمایه شده 12
تعداد داوران 591

اطلاعیه مهم:

نشریه مطالعات مدیریت کسب وکار هو شمند در میان نشریات برتر (Q1) 1402   کشور قرار گرفت.

  این نشریه بر اساس   تفاهم نامه شماره 5/15840 مورخ 1395/5/24 با همکاری انجمن علمی  انفورماتیک ایران منتشر می‌شود.

این نشریه از شماره 21 (پاییز  1396) از عنوان "فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات  " به عنوان "مطالعات مدیریت کسب وکار هوشمند " تغییر نام یافته است.

دریافت مجوز علمی :

 در جلسه 24/11/97  و  نامه شماره  3/18311936   مورخ  1397/12/7 کمیسیون نشریات علمی وزارت متبوع از شماره 21  پاییز 1396   مجوز علمی -پژوهشی فصلنامه صادر شد.از پژوهشگران و دانشجویان محترم درخواست می گردد  قبل از ارسال مقاله جهت تعیین موضوعات مورد نظر مجله به بند یک  و دو  اطلاعات نشریه  مراجعه فرمایید. مقالات خود را پس از تکمیل بر اساس راهنمای نگارش فصلنامه، از طریق همین سامانه ارسال نموده و از مراجعه حضوری و یا ارسال مقاله از طریق پست به دفتر فصلنامه خودداری نمایند.  تلفن تماس :48392834

قابل توجه نویسندگان محترم

لطفا جهت آماده سازی و ارسال مقاله پس از مطالعه دقیق راهنمای نویسندگان از قسمت راهنمای نویسندگان فایل ساختارمقاله را دانلودکرده و مقاله رادراین قالب آماده و  طریق همین سامانه به دفتر فصلنامه ارسال فرمایید.فصلنامه از پذیرفتن مقالاتی که خارج از این ساختار باشد معذورمی باشد.ارسال فرم های تعهد و تعارض امضا شده توسط نویسندگان به همراه مقاله الزامی می باشد. نشریه مبلغ دو میلیون ریال بابت جبران بخشی از هزینه داوری دریافت می کند و در صورت پذیرفته شدن مقاله مبلغ چهار میلیون ریال بابت بخشی از هزینه‌های پردازش مقالات از نویسندگان دریافت میگردد، مابقی هزینه‌ها از سوی دانشگاه علامه طباطبائی پشتیبانی مالی می شود. صدور گواهی پذیرش و چاپ مقاله منحصرا  منوط به در خواست مولف و دریافت نامه پذیرش ممهور به مهر  با امضای سردبیر  نشریه است. دریافت کننده گواهی برای اثبات اصالت آن موظف به استعلام از این نشریه میباشد.مولفین موظف به قرار دادن ِDoi   منابع فارسی ولاتین به صورت هایپر لینک در قسمت منابع می باشند.

معرفی نشریه:

نشریه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند یک نشریه دسترسی-آزاد، دو سو-ناشناس است که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی با همکاری انجمن انفورماتیک ایران  منتشر می‌شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین‌المللی با تمرکز بر مباحث مدیریت کسب و کار هوشمند پایه‌گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته‌های مرتبط با موضوعات مهم مدیریت فناوری اطلاعات در زمینه کسب و کار را گزارش می‌دهند است.

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است. تمام مراحل اشاره شده برای چاپ و انتشار مقاله از سوی انتشارات دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی  می‌شود.ضمنا قبل از ارسال مقاله جهت تعیین موضوعات مورد نظر مجله به بند یک و دو  اطلاعات نشریه  مراجعه فرمایید. 

انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی از تعاریف و دستورالعمل های کمیته اخلاقیات در انتشارات (COPE) پیروی می کند. برای دسترسی کامل به این دستورالعمل ها، تعاریف و قوانین می توانید به  آدرس:

www.publicationethics.org/resources مراجعه فرمایید.

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
رفتار خریداران و تصمیم گیری خرید با فناوری واقعیت افزوده در کسب‌وکارهای مجازی B2C: مرور بیبلیومتریک و تحلیل محتوا

فهیمه ماه آورپور؛ داود فیض؛ مرتضی ملکی مین باش رزگاه

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81186.2497

چکیده
  فناوری واقعیت افزوده به‌عنوان یکی از روندهای اصلی بازار دیجیتال در سال‌های اخیر ظاهرشده است. این فناوری نوین به دلیل جذابیت و پتانسیلی که دارند به‌طور پی‌درپی در کسب‌وکارهای نوآورانه به‌کاربرده شده است. هدف پژوهش حاضر یک مطالعه مروری سیستماتیک و جامع در قالب رویکرد کتاب‌سنجی بر روی داده‌های استنادی ادبیات تصمیم‌گیری خرید مبتنی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
پس‌آیندهای خط‌مشی بانکداری دیجیتال در نظام بانکی کشور: واکاوی خروجی‌ها و اثرات بلندمدت

هما صوفی؛ حبیب رودساز؛ داود حسین پور؛ حسین اصلی‌پور

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/ims.2024.82697.2534

چکیده
  تحول دیجیتال در صنعت بانکداری به عنوان یک عامل کلیدی برای رشد و تغییرات بانک‌ها شناخته می‌شود. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی پس‌آیندهای (خروجی‌ها و اثرات) مورد انتظار پس از اجرای خط‌مشی استقرار بانکداری دیجیتال و با رویکردی اکتشافی و کاربردی-توسعه‌ای انجام شد. روش پژوهش به صورت آمیخته و شامل دو بخش کیفی و کمّی است. جامعه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
تصمیم کاوی در فرآیندهای فناوری اطلاعات- مطالعه موردی فرآیند تبدیل شناسایی ایده‌های جدید

مهری چهره پاک؛ عباس طلوعی اشلقی؛ کامران محمدخانی

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/ims.2024.78612.2451

چکیده
  فرآیندهای دانش‌بنیان جزء جدایی ناپذیر فرآیندهای کسب و کار شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات هستند. در این صنعت، فرآیندهای دانش بنیان که مبتنی بر دانش نیروی ماهر اجرا می‌شوند و در زنجیره ارزش شرکتهای فعال این حوزه نقشی اساسی ایفا می‌کنند. مهمترین عنصر در فرآیندهای دانش بنیان، تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در این فرآیندها است. از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی یک الگوی مفهومی برای مدیریت کسب و کار هوشمند سبز در بنادرکشور

آرین ستاره تبریزی؛ علی محتشمی

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/IMS.2024.82561.2533

چکیده
  صنایع کشتیرانی در بنادر به عنوان یکی از صنایع مادرو راهبردی همواره در طول تاریخ ﻧقشﻣﻬﻤﯽ را در مدیریت یهینه کسب و کار ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ کشور دارا و همچنین براﻗﺘﺼﺎد ﮐﺸﻮر نیز ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار میباشند. وﺿﻌﯿﺖ آﯾﻨﺪه مدیریت کسب و کار ﺑﻨﺎدر ﻣﯽ ﺗﻮاند در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺷﺪه، دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﻓﻨﺎوری نوین برای هوشمندسازی، اﻓﺰاﯾﺶ ...  بیشتر

مقاله پژوهشی علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
تبیین ویژگی‌های دانشگاه دیجیتال: مرور نظام‌مند مبانی نظری

فاطمه آخوندی برزکی؛ محمدرضا نیلی احمدآبادی؛ مهدی شامی زنجانی

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81975.2522

چکیده
  ظهور فن‌آوری‌های پیشرفته همگام با انقلاب صنعتی 4.0 در آموزش عالی، به‌تدریج مفاهیم جدیدی ازجمله تحول دیجیتال، آموزش دیجیتال و نهایتاً دانشگاه دیجیتال را پدیده آورده است. دانشگاه دیجیتال مفهومی نوظهور و نیازمند تعریف است که می‌توان از طریق شناسایی ویژگی‌های آن به شفاف‌سازی این مفهوم دست‌یافت؛ بنابراین پژوهش حاضر، باهدف مطالعه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تحلیل احساسات در شبکه‌های اجتماعی برای ارزیابی عملکرد سازمان‌های غیرانتفاعی

الناز ولی زاده حمزه کلایی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81453.2505

چکیده
  بررسی‌ها نشان داده است که بسیاری از سازمان‌ها برای ایجاد دانش و بهبود تصمیم‌گیری از تحلیل نظرات و محتوای تولید شده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی بهره‌برداری کرده‌اند. در این پژوهش، به تحلیل عملکرد مالی سازمان‌های غیرانتفاعی با استفاده از تحلیل نظرات کاربران پرداخته شده است. مجموعه داده‌ی استفاده شده در این پژوهش شامل 26714 ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
ارائۀ چارچوب کارکرد رسانه‌های اجتماعی در ورود کارآفرینانۀ کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

مهران رضوانی؛ مهرداد فروزنده؛ کمال سخدری

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81203.2498

چکیده
  امروزه استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به یک الزام رقابتی تبدیل شده است. برخی پژوهشگران، کارآفرینی را فرایندی اجتماعی و چند‌مرحله‌ای می‌دانند. به همین دلیل است که کسب‌وکارها تلاش می‌کنند در طول این مراحل و با هدف بقا یا توسعۀ کسب‌وکار از مزایا و منافع رسانه‌های اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند. ...  بیشتر

تحلیلی بر چرخه انسجام سیاستی در نظام حکمرانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران
دوره 4، شماره 16 ، شهریور 1395، ، صفحه 1-33

https://doi.org/10.22054/ims.2016.5147

چکیده
  در همه کشورها، نهاد یا نهادهایی موظف به حکمرانی در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات می‌باشند. در ایران نیز حکمرانی این حوزه به عهده چندین نهاد است که باید مجموعه متعاملی از عناصر و ارتباطات بین آن‌ها را در سطح ملی در نظر گرفت. هدف اصلی این مقاله تحلیل نهادی نظام حکمرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایران بر پایه چرخه انسجام ...  بیشتر

تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی دانشجویان
دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، ، صفحه 35-60

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10375

چکیده
   این تحقیق به بررسی تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینانه پرداخته است. مؤلفه‌های قصد کارآفرینانه در پژوهش حاضر، برگرفته از مدل قصد کارآفرینانه لینان؛ است که شامل نگرش نسبت به رفتارهای کارآفرینانه، هنجارهای اجتماعی و خودباوری می‌شود. تحقیق حاضر کمّی، -کاربردی بودهو ، روش پژوهش آن توصیفی است.  و در این پژوهش ...  بیشتر

تحلیل زیربنای سیاسی تصمیم‌گیری در شکل‌گیری همکاری‌های راهبردی بازار محور میان کسب‌وکارهای نوپا
دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، ، صفحه 23-47

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8519

چکیده
  شکل‌گیری همکاری‌های راهبردی به دلیل تعدد ذی‌نفعان و کنش سیاسی میان آنان، فرایندی متأثر از رفتار سیاسی است. پژوهش حاضر درصدد بررسی زیربنای سیاسی تصمیم‌گیری در این خصوص از طریق تمرکز بر نقش مهارت سیاسی و محیط سیاسی بر رفتارهای سیاسی است. برای تحقق این هدف، داده‌ها بر اساس منطق نمونه‌گیری تصادفی ساده و از میان 68 همکاری راهبردی مبتنی ...  بیشتر

تأثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی و مزیت رقابتی
دوره 2، شماره 5 ، تیر 1392، ، صفحه 1-17

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمان‏ها انجام پذیرفته است. برای دست­یابی به این هدف، موضوع تحقیق با عنوان تأثیر ویژگی­های بکارگیری فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی و مزیت رقابتی در سازمان‏ها به پژوهش سپرده شد که نتیجه آن دستیابی به مدل مفهومی تحقیق است. این مدل در بردارنده سه عامل یا متغیر پنهان اعمال فناوری ...  بیشتر

الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات با رویکرد رقابت پذیری در صنعت بانکداری ایران
دوره 9، شماره 36 ، شهریور 1400، ، صفحه 71-113

https://doi.org/10.22054/ims.2021.55911.1832

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، کشف مقوله‌های مهم و تعیین روابط میان آنها جهت ارائه الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات مالی با رویکرد رقابت‌پذیری در صنعت بانکداری است. روش استفاده‌شده در پژوهش، روش آمیخته بوده‌است. رویکرد بخش کیفی، مبتنی بر راهبرد نظریه داده‌بنیاد است. گردآوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه‌ساخت‌یافته با 12 نفر از ...  بیشتر

Open Access

فصلنامه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند یک نشریه علمی با دسترسی آزاد است.

doi

تمام مقالات منتشر شده درفصلنامه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند دارای شناسه دیجیتال (Doi) می باشد .

DOAJ

نمایه شده در DOAJ

ISC

SID

ابر واژگان

نشریات مرتبط