مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
رفتار خریداران و تصمیم گیری خرید با فناوری واقعیت افزوده در کسب‌وکارهای مجازی B2C: مرور بیبلیومتریک و تحلیل محتوا

فهیمه ماه آورپور؛ داود فیض؛ مرتضی ملکی مین باش رزگاه

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404، ، صفحه 1-52

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81186.2497

چکیده
  فناوری واقعیت افزوده به‌عنوان یکی از روندهای اصلی بازار دیجیتال در سال‌های اخیر ظاهرشده است. این فناوری نوین به دلیل جذابیت و پتانسیلی که دارند به‌طور پی‌درپی در کسب‌وکارهای نوآورانه به‌کاربرده شده است. هدف پژوهش حاضر یک مطالعه مروری سیستماتیک و جامع در قالب رویکرد کتاب‌سنجی بر روی داده‌های استنادی ادبیات تصمیم‌گیری خرید مبتنی ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
پس‌آیندهای خط‌مشی بانکداری دیجیتال در نظام بانکی کشور: واکاوی خروجی‌ها و اثرات بلندمدت

هما صوفی؛ حبیب رودساز؛ داود حسین پور؛ حسین اصلی‌پور

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404، ، صفحه 53-90

https://doi.org/10.22054/ims.2024.82697.2534

چکیده
  تحول دیجیتال در صنعت بانکداری به عنوان یک عامل کلیدی برای رشد و تغییرات بانک‌ها شناخته می‌شود. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی پس‌آیندهای (خروجی‌ها و اثرات) مورد انتظار پس از اجرای خط‌مشی استقرار بانکداری دیجیتال و با رویکردی اکتشافی و کاربردی-توسعه‌ای انجام شد. روش پژوهش به صورت آمیخته و شامل دو بخش کیفی و کمّی است. جامعه ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی یک الگوی مفهومی برای مدیریت کسب و کار هوشمند سبز در بنادرکشور

آرین ستاره تبریزی؛ علی محتشمی

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404، ، صفحه 129-172

https://doi.org/10.22054/IMS.2024.82561.2533

چکیده
  صنایع کشتیرانی در بنادر به عنوان یکی از صنایع مادرو راهبردی همواره در طول تاریخ ﻧقشﻣﻬﻤﯽ را در مدیریت یهینه کسب و کار ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ کشور دارا و همچنین براﻗﺘﺼﺎد ﮐﺸﻮر نیز ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار میباشند. وﺿﻌﯿﺖ آﯾﻨﺪه مدیریت کسب و کار ﺑﻨﺎدر ﻣﯽ ﺗﻮاند در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺷﺪه، دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﻓﻨﺎوری نوین برای هوشمندسازی، اﻓﺰاﯾﺶ ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تحلیل احساسات در شبکه‌های اجتماعی برای ارزیابی عملکرد سازمان‌های غیرانتفاعی

الناز ولی زاده حمزه کلایی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 13، شماره 51 ، فروردین 1404، ، صفحه 217-251

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81453.2505

چکیده
  بررسی‌ها نشان داده است که بسیاری از سازمان‌ها برای ایجاد دانش و بهبود تصمیم‌گیری از تحلیل نظرات و محتوای تولید شده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی بهره‌برداری کرده‌اند. در این پژوهش، به تحلیل عملکرد مالی سازمان‌های غیرانتفاعی با استفاده از تحلیل نظرات کاربران پرداخته شده است. مجموعه داده‌ی استفاده شده در این پژوهش شامل 26714 ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
چالش‌های اجرای فرآیند حسابرسی فناوری اطلاعات در شبکه بانکی ایران

مجتبی احمدی؛ علیرضا پورابراهیمی؛ لادن ریاضی؛ سیدعبداله امین موسوی

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403، ، صفحه 1-47

https://doi.org/10.22054/ims.2024.78861.2464

چکیده
  در این مقاله، چالش‌های اجرای فرآیند حسابرسی فناوری اطلاعات در شبکه بانکی ایران از طریق انجام یک مطالعه موردی در چهار بانک بزرگ ایرانی شناسایی شده‌است. داده‌ها از طریق انجام 20 مصاحبه با خبرگان هر دو حوزه مدیریت فناوری‌اطلاعات و حسابرسی فناوری اطلاعات مؤسسات اعتباری مزبور، و بررسی برخی از اسناد داخلی آنها جمع‌آوری شده‌است. در این ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
نقش منابع انسانی در استقرار فناوری های صنعت 4.0 و هوشمندسازی صنایع

مریم احمدی؛ مهران ضیائیان؛ هاجر سلیمانی زاده

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403، ، صفحه 187-225

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81718.2513

چکیده
  امروزه هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های صنعت 4.0 به دلیل مزایای مختلفی همچون ردیابی مواد اولیه و محصولات تولید شده، کاهش هزینه‌ها و ... مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین عوامل در تسهیل استقرار صنعت 4.0، منابع انسانی است. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش منابع انسانی بر استقرار صنعت 4.0 در صنعت فولاد یزد است. با ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
نقش رهبری دیجیتال در ایجاد تحول دیجیتال در سازمان (مورد مطالعه: شرکت ارتباطات زیرساخت)

پگاه قاسمی غنچه نازی؛ علی آتش سوز

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403، ، صفحه 227-262

https://doi.org/10.22054/ims.2024.78621.2449

چکیده
  اصلاحات فناوری محور با تاکید بر جامعه‌ی دیجیتال (به ویژه در بخش عمومی) در دستور کار بیشترکشورها قرار گرفته است و به عنوان چالش اساسی برای دولت‌‌ها تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین ابزارهای استراتژیک سازمان‌‌ها در این زمینه «رهبری دیجیتال» است. هدف اصلی تحقیق حاضر تبیین نقش رهبری دیجیتال و تاثیر آن در ایجاد تحول دیجیتال در سازمان ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تأثیر سبک رهبری مدیران بر تحول دیجیتال در سازمان امور مالیاتی کشور

مهرداد مهرکام؛ زکیه نسیمی

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403، ، صفحه 263-297

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81376.2503

چکیده
  مالیات، یکی از جنبه‌های حیاتی توسعه در کشورها است و نقش اساسی در پیشبرد پیشرفت اقتصادی کشورها ایفا می‌کند. به همین دلیل، کشورهای مختلف جهان برنامه‌ریزی‌های جامعی را برای بهبود و تحول نظام‌های مالیاتی خود اجرا می‌کنند. این مطالعه با هدف ارزیابی سبک رهبری مدیران بر تحول دیجیتال در میان مدیران ارشد و میانی سازمان امور مالیاتی کشور ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
واکاوی عوامل موثر بر رصد فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در شرکت های فناوری محور

شیوا سادات قاسمی؛ عباس خمسه؛ سیدجواد ایرانبان

دوره 13، شماره 49 ، مهر 1403، ، صفحه 37-76

https://doi.org/10.22054/ims.2024.77042.2414

چکیده
  در چشم‌انداز معاصر صنایع فناوری محور، ادغام هوش مصنوعی در رصد فناوری برای تقویت نوآوری و حفظ رقابت ضروری است. هدف این پژوهش، توسعه چارچوبی برای رصد فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی با تمرکز بر شرکت‌های فناوری محور است. این پژوهش با رویکرد کیفی به گردآوری داده‌ها از طریق روش فراترکیب سندلوسکی و بارسو پرداخت. این روش با بررسی نظام‌مند 28 ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
شناسایی عوامل موثر بر مدیریت و ساماندهی کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک از طریق رویکرد فراترکیب

پیمان غفاری آشتیانی؛ مریم غیاث آبادی فراهانی

دوره 13، شماره 49 ، مهر 1403، ، صفحه 77-118

https://doi.org/10.22054/ims.2023.75559.2376

چکیده
  پژوهش حاضر به شناسایی عوامل موثر بر مدیریت و ساماندهی کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک از طریق رویکرد فراترکیب پرداخته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت، کیفی با رویکرد اکتشافی است. جامعه پژوهش، مقالات در زمینه مدیریت و ساماندهی تجارت و کسب و کار الکترونیک به صورت مشترک یا مجزا است. روش جمع آوری اطلاعات روش اسنادی- کتابخانه ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
نقش فناوری واقعیت افزوده در تکامل بازاریابی: یک مطالعه مرورسیستماتیک و تحلیل بیبلیومتریک

فهیمه ماه آورپور؛ داود فیض؛ مرتضی ملکی مین باش رزگاه

دوره 13، شماره 49 ، مهر 1403، ، صفحه 119-157

https://doi.org/10.22054/ims.2024.77226.2416

چکیده
  فناوری واقعیت افزوده (AR) یک موضوع در حال ظهور برای مدیران در رشته_های مختلف است در حالی که ادبیات فناوری واقعیت افزوده در حال رشد است، هیچ تجزیه و تحلیل جامع از فناوری واقعیت افزوده در تحول بازاریابی وجود ندارد هدف این تحقیق پر کردن شکاف دانش با ارائه یک مرور کلی کتاب شناسی چند وجهی از ادبیات فناوری واقعیت افزوده در بازاریابی و آشکار ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
راهبرد پایدارسازی مدل‌های کسب‌وکار اَبری: راهنمای کاربردی بر اساس شناسایی و تحلیل شکست‌های آبشاری

مریم نورائی آباده؛ سهیلا زرین جوی الوار؛ ثریا بختیاری بستاکی

دوره 13، شماره 49 ، مهر 1403، ، صفحه 159-206

https://doi.org/10.22054/ims.2024.80554.2485

چکیده
  ‌شکست‌های ‌آبشاری ‌یکی ‌از ‌مهم‌ترین ‌چالش‌ها و مخاطرات کسب‌وکارهای ابری ‌است ‌که می-تواند به‌طور زنجیروار به بخش‌های دیگر ‌سیستم ‌آسیب ‌برساند و ‌منجر به ‌فروپاشی ‌کل ‌سیستم ‌شود. هدف این پژوهش بررسی ‌عوامل ‌مختلف ‌مرتبط ‌با ‌شکست‌های ‌آبشاری ‌در ‌مدل‌های ‌کسب‌وکار ‌ابری ‌و ‌معرفی ‌رویکردهای ‌مناسب ‌برای ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدلی برای قصد اهدای آنلاین جهت تامین مالی جمعی موسسات خیریه در ایران

محمداکبر شیخ زاده؛ محمدتقی تقوی فرد؛ ایمان رئیسی ,وانانی؛ جهانیار بامداد صوفی

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/ims.2024.77031.2413

چکیده
  تأمین مالی جمعی راهکاری اثربخش برای دستیابی به هدف‌های غیرانتفاعی مؤسسات خیریه است که با به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل‌گسترش است. این مطالعه باهدف ارائه مدل قصد اهدای آنلاین جهت تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه در ایران انجام شد.‌ پژوهش حاضر ازنظر هدف یک پژوهش کاربردی-توسعه‌ای است و از منظر شیوه گردآوری داده‌ها یک پژوهش ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مکانیزم‌های مولد تکامل اکوسیستم بانکداری دیجیتال

وحید خاشعی ورنامخواستی؛ مهدی ابراهیمی؛ شهرام خلیل نژاد؛ فاطمه مطهری نژاد

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 33-81

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76327.2394

چکیده
  امروزه دیجیتالی شدن برای تمامی نهادها و بازارهای پولی و مالی یک الزام محسوب می‌شود و صنعت بانکداری نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما مهاجرت به سمت بانکداری دیجیتال برای بانک‌ها کار آسانی نیست و انقلاب دیجیتال به یک چالش اساسی برای این صنعت تبدیل شده است. بانک‌ها برای پایدار نگه‌داشتن کسب‌وکار خود نیازمند راه‌اندازی پلتفرم‌های ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تاثیر تعامل مشتری با برند به‌عنوان پیشایند وفاداری مشتری: تحلیل سه رویکرد شناختی، عاطفی و رفتاری

وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ عاطفه مهری بازقلعه

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 83-117

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76742.2407

چکیده
  این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تعامل با برند از طریق رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند از طریق ارزش ویژه برند انجام شد. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای روش، یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان سه برند ایرانی مای، سینره و کالیستا است. حجم جامعه نامحدود در نظر گرفته شده و برای تعیین حجم نمونه از ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی مدل مفهومی بازاریابی محتوایی دیجیتال با رویکرد گرندد تئوری

کامران فیضی؛ هرمز مهرانی؛ حسین وظیفه دوست؛ احسان ساده

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 157-195

https://doi.org/10.22054/ims.2024.77052.2415

چکیده
  هدف پژوهش شناسایی مؤلفه‌ها و ابعاد اصلی بازاریابی محتوایی دیجیتال با توجه به شرایط کشور ایران و ارائه مدل با استفاده از روش کیفی مبتنی بر راهبرد گرندد تئوری است. داده‌ها از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان که شامل اساتید دانشگاه در حوزه بازاریابی محتوایی دیجیتال و مدیران و فعالان آژانس‌های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی مدل پیامدهای کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تبلیغات و فروش

حسین رحیمی کلور؛ رحیم محمدخانی

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 223-270

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76711.2403

چکیده
  دنیای دیجیتال فرصت‌های متعددی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا به مشتری دسترسی پیدا کنند. بااین‌حال، در دنیای پرسرعت، یافتن راه‌های جدید و نوآورانه برای تبلیغات و فروش محصولات و خدمات بسیار مهم است. با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی و توسعه آن در حوزه تبلیغات و فروش، متخصصان در حال حاضر ابزارهایی برای بازتعریف کامل درک فعلی از برندسازی، ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدلی برای ارتقا قابلیت بازاریابی دیجیتال با تأکید بر شاخص‌های استفاده از بازاریابی دیجیتال در شرکت‌های صنعتی

قاسم زارعی؛ رحیم محمدخانی

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 111-151

https://doi.org/10.22054/ims.2023.75037.2365

چکیده
  همگرایی فناوری اطلاعات، رسانه‌ها و ارتباطات، رفتار مصرف‌کننده را ازنظر جستجو، به دست آوردن، پردازش و پاسخ به اطلاعات یا خدمات شرکت تغییر داده است. توانایی یک شرکت در برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی و مدیریت بازاریابی دیجیتال برای افزایش رقابت‌پذیری آن در چشم مصرف‌کنندگان، قابلیت بازاریابی دیجیتال نامیده می‌شود. هدف از این پژوهش طراحی ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدل علّی شبکه‌سازی در پارک‌های علم و فناوری

منوچهر کرباسی؛ قنبر عباس پور اسفدن؛ سیده صدیقه جلال‌پور؛ پیمان حاجی زاده

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 185-221

https://doi.org/https://doi.org/10.22054/IMS.2023.74392.2351

چکیده
  امروزه توسعه پارک‌های علم و فناوری و بهبود عملکرد آنها در گروی همکاری با صنعت و دانشگاه و ارتباط با محیط و مراکز مرتبط است. از این‌رو شناسایی شبکه همکاری و شاخص‌های شبکه‌سازی در پارک‌های علم و فناوری حائز اهمیت است. هدف این پژوهش شناسایی شاخص‌های شبکه‌سازی در پارک‌های علم و فناوری است. روش پژوهش حاضر کیفی بوده و در آن از سه روش ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
ابعاد همراستایی قابلیت های دیجیتال و استراتژی نوآوری در صنعت پتروشیمی

سروش قاضی نوری؛ سهراب آقازاده مسرور؛ محمد نقی زاده؛ مجتبی حاجیان حیدری

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 223-269

https://doi.org/10.22054/ims.2023.74231.2349

چکیده
  کاهش حاشیه سود و از بین رفتن مزیت‌های رقابتی گذشته شرکت‌ها در صنایع فرایندی را به سمت نوآوری با استفاده از قابلیت های دیجیتال برده است این مهم نیازمند ایجاد همراستایی راهبردی بین قابلیت های دیجیتال و برنامه ها و تصمیمات نوآوری است. این پژوهش با هدف بررسی ابعاد همراستایی متغیرهای قابلیت دیجیتال و استراتژی نوآوری و ایجاد چارچوبی برای ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
غوطه‌وری در قطعه‌های واقعیت مجازی خبری با تمرکز بر فاکتورهای شناختی با استفاده از نظریه داده‌بنیاد

عطیه مقدم منفرد؛ عباس طلوعی اشلقی؛ رضا احتشام راثی

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 367-411

https://doi.org/10.22054/ims.2023.70722.2247

چکیده
  با توجه به اینکه مخاطبان، محور اصلی ژورنالیسم واقعیت مجازی به شمار می‌آیند؛ بنابراین، هرگونه مطالعه در این حوزه بدون درک و شناخت این افراد، امری ناقص و بیهوده خواهد بود. بنابراین، به طور کلی سعی بر ان است که بر نقش فعالانه مخاطبان در چگونگی شکل‌گیری و روند رو به رشد این صنعت تمرکز شود. کیفیت تجربه فرد از روایت خبری ارائه شده توسط ژورنالیسم ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
چهارچوب عوامل موثر بر بلوغ هوشمندی کسب‌ وکار

جواد نظریان جشن آبادی؛ محمدحسین رونقی؛ مسلم علیمحمدلو؛ ابوالقاسم ابراهیمی

دوره 12، شماره 46 ، آبان 1402، ، صفحه 1-39

https://doi.org/10.22054/ims.2023.74305.2346

چکیده
  بلوغ هوشمندی کسب‌وکار، نتیجه‌ای از تکامل و پیشرفت فناوری و رویکردهای مدیریتی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها، به ارائه اطلاعات دقیق، تحلیل‌های پیش‌بینی و بهبود تصمیمات در سازمان‌ها کمک می‌کند. علی‌رغم بلوغ فنی که کارایی و عملکرد سازمان‌ها را در طول زمان بهبود می‌بخشد، هوشمندی کسب‌وکار ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
شناسایی حوزه‌ها و روندهای پژوهشی پارادایم تولید اجتماعی

وحید شریفی؛ غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی؛ سید علیرضا درخشان؛ اشرف شاه منصوری؛ ابو تراب علیرضایی

دوره 12، شماره 46 ، آبان 1402، ، صفحه 81-120

https://doi.org/10.22054/ims.2023.71681.2277

چکیده
  در سال‌های اخیر مطالعات پیرامون پارادایم تولید اجتماعی و کاربردهای آن بعنوان یک پارادایم جدید تولیدی، توسعه یافته و منجر به تولید دانش متنوع و پراکنده‌ای در این زمینه شده است. شناخت زیر حوزه‌ها، موضوعات جدید و روند تحقیقاتی پارادایم تولید اجتماعی می‌تواند کمک شایانی به پژوهشگران این حوزه نماید. پژوهش حاضر باهدف شناسایی و دسته‌بندی ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
شناسایی مولفه های کیفی اجرای بازی وارسازی (گیمیفیکیشن) درمحیط کاری شرکتهای دانش بنیان

محمد باشکوه اجیرلو؛ گلثوم اکبری آرباطان؛ مهدی ابراهیم زاده

دوره 12، شماره 46 ، آبان 1402، ، صفحه 121-152

https://doi.org/10.22054/ims.2023.71763.2279

چکیده
  اگرچه دیجیتالی‌شدن امکانات مهمی را به‌ارمغان می‌آورد، پیاده‌سازی فناوری‌های آن در عمل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. یکی از پیشرفت‌های عمده کنونی دراین زمینه کشف پتانسیل بازی‌وارسازی برای توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان است. بر همین اساس، پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه‌های کیفی اجرای بازی‌وارسازی در محیط‌کاری شرکت‌های دانش‌بنیان ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدلسازی و تحلیل سناریوی عوامل کلیدی موفقیت پیاده‌سازی صنعت 4.0 در بهداشت و درمان

اسماعیل مزروعی نصرابادی؛ زهرا صادقی آرانی؛ مصطفی سلمان نژاد

دوره 12، شماره 46 ، آبان 1402، ، صفحه 153-183

https://doi.org/10.22054/ims.2023.73419.2320

چکیده
  پیاده‌سازی صنعت 4.0 در بخش بهداشت و درمان به منظور ارتقاء سلامت جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد. بدین منظور، شناسایی عوامل کلیدی موفقیت پیاده‌سازی صنعت 4.0 در بخش بهداشت و درمان، مدل‌سازی آن‌ها و تحلیل سناریو به منظور مداخله‌های هدفمند، اهمیت بسیاری دارد. این مورد در تحقیقات قبلی بررسی نشده و این تحقیق به منظور پر کردن این خلأ تحقیقاتی ...  بیشتر