مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
دوره 12 (1402)
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
محل نشر ایران- تهران
ناشر دانشگاه علامه طباطبائی
شروع انتشار پاییز1391
وضعیت چاپ چاپی -الکترونیکی
درصد همانندجویی 15%
زبان نشریه فارسی (چکیده گسترده انگلیسی)
هزینه چاپ بلی
نوع نشریه علمی (رتبه الف)
نوع داوری داوری بسته حداقل 2 داور
زمان داوری حداقل 9 هفته و حداکثر 6 ماه
-------------------------------
تعداد دوره‌ها 13
تعداد شماره‌ها 50
تعداد مقالات 370
تعداد نویسندگان 877
تعداد مشاهده مقاله 753,542
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 478,234
نسبت مشاهده بر مقاله 2036.6
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1292.52
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 1,540
تعداد مقالات رد شده 932
درصد عدم پذیرش 61
تعداد مقالات پذیرفته شده 262
درصد پذیرش 17
زمان پذیرش (روز) 243
تعداد پایگاه های نمایه شده 12
تعداد داوران 578

اطلاعیه مهم نشریه 

  این نشریه بر اساس   تفاهم نامه شماره 5/15840 مورخ 1395/5/24 با همکاری انجمن علمی  انفورماتیک ایران منتشر می‌شود.

این نشریه از شماره 21 (پاییز  1396) از عنوان "فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات  " به عنوان "مطالعات مدیریت کسب وکار هوشمند " تغییر نام یافته است.

دریافت مجوز علمی :

 در جلسه 24/11/97  و  نامه شماره  3/18311936   مورخ  1397/12/7 کمیسیون نشریات علمی وزارت متبوع از شماره 21  پاییز 1396   مجوز علمی -پژوهشی فصلنامه صادر شد.از پژوهشگران و دانشجویان محترم درخواست می گردد  قبل از ارسال مقاله جهت تعیین موضوعات مورد نظر مجله به بند یک  و دو  اطلاعات نشریه  مراجعه فرمایید. مقالات خود را پس از تکمیل بر اساس راهنمای نگارش فصلنامه، از طریق همین سامانه ارسال نموده و از مراجعه حضوری و یا ارسال مقاله از طریق پست به دفتر فصلنامه خودداری نمایند.  تلفن تماس :48392834

قابل توجه نویسندگان محترم

لطفا جهت آماده سازی و ارسال مقاله پس از مطالعه دقیق راهنمای نویسندگان از قسمت راهنمای نویسندگان فایل ساختارمقاله را دانلودکرده و مقاله رادراین قالب آماده و  طریق همین سامانه به دفتر فصلنامه ارسال فرمایید.فصلنامه از پذیرفتن مقالاتی که خارج از این ساختار باشد معذورمی باشد.ارسال فرم های تعهد و تعارض امضا شده توسط نویسندگان به همراه مقاله الزامی می باشد. نشریه مبلغ دو میلیون ریال بابت جبران بخشی از هزینه داوری دریافت می کند و در صورت پذیرفته شدن مقاله مبلغ چهار میلیون ریال بابت بخشی از هزینه‌های پردازش مقالات از نویسندگان دریافت میگردد، مابقی هزینه‌ها از سوی دانشگاه علامه طباطبائی پشتیبانی مالی می شود. صدور گواهی پذیرش و چاپ مقاله منحصرا  منوط به در خواست مولف و دریافت نامه پذیرش ممهور به مهر  با امضای سردبیر  نشریه است. دریافت کننده گواهی برای اثبات اصالت آن موظف به استعلام از این نشریه میباشد.مولفین موظف به قرار دادن ِDoi   منابع فارسی ولاتین به صورت هایپر لینک در قسمت منابع می باشند.

معرفی نشریه:

نشریه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند یک نشریه دسترسی-آزاد، دو سو-ناشناس است که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی با همکاری انجمن انفورماتیک ایران  منتشر می‌شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین‌المللی با تمرکز بر مباحث مدیریت کسب و کار هوشمند پایه‌گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته‌های مرتبط با موضوعات مهم مدیریت فناوری اطلاعات در زمینه کسب و کار را گزارش می‌دهند است.

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است. تمام مراحل اشاره شده برای چاپ و انتشار مقاله از سوی انتشارات دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی  می‌شود.ضمنا قبل از ارسال مقاله جهت تعیین موضوعات مورد نظر مجله به بند یک و دو  اطلاعات نشریه  مراجعه فرمایید. 

انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی از تعاریف و دستورالعمل های کمیته اخلاقیات در انتشارات (COPE) پیروی می کند. برای دسترسی کامل به این دستورالعمل ها، تعاریف و قوانین می توانید به  آدرس:

www.publicationethics.org/resources مراجعه فرمایید.

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
چالش‌های اجرای فرآیند حسابرسی فناوری اطلاعات در شبکه بانکی ایران

مجتبی احمدی؛ علیرضا پورابراهیمی؛ لادن ریاضی؛ سیدعبداله امین موسوی

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403

https://doi.org/10.22054/ims.2024.78861.2464

چکیده
  در این مقاله، چالش‌های اجرای فرآیند حسابرسی فناوری اطلاعات در شبکه بانکی ایران از طریق انجام یک مطالعه موردی در چهار بانک بزرگ ایرانی شناسایی شده‌است. داده‌ها از طریق انجام 20 مصاحبه با خبرگان هر دو حوزه مدیریت فناوری‌اطلاعات و حسابرسی فناوری اطلاعات مؤسسات اعتباری مزبور، و بررسی برخی از اسناد داخلی آنها جمع‌آوری شده‌است. در این ...  بیشتر

مقاله پژوهشی علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
سیستم خبره ضریب‌دار سلسله مراتبی جهت ارزیابی امنیت اطلاعات سازمان مبتنی بر استاندارد بین‌المللی ایزو 27001

ملیکا ارمندئی؛ مینا رنجبرفرد؛ زهرا طاهری

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76541.2401

چکیده
  بسیاری از سازمان‌ها برای موفقیت در پیاده‌سازی و ارزیابی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات خود، از استانداردهای موفق جهانی نظیر ایزو۲۷۰۰۱ بهره می‌گیرند. در این پژوهش یک سیستم خبره ضریب‌دار سلسله مراتبی جهت محاسبه امتیاز امنیت اطلاعات سازمان بر مبنای استاندارد بین‌المللی ایزو۲۷۰۰۱ طراحی و پیاده‌سازی شده است. در این سیستم بر خلاف سایر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
شناسایی تقلب مالی در شرکت‌های سهامی‌عام با استفاده معیارهای مالی وغیرمالی با رویکرد یادگیری ماشین

عباس باقریان کاسگری؛ ایمان رئیسی وانانی؛ مقصود امیری؛ سعید همایون

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403

https://doi.org/10.22054/ims.2024.78018.2434

چکیده
  بیشتر سیستم‌های تشخیص تقلب سنتی برای شناسایی تقلب مالی، صرفا معیار‌های مالی را در نظر می‌گیرند که به نظر می‌رسد درحالیکه این احتمال وجود دارد که شرکت‌های متقلب علاوه بر تقلب‌های مالی، مرتکب سایر انواع تقلبهای غیر مالی نیز شوند. اگرچه تحقیقات اخیر، بیش از حد بر اهمیت داده های مالی به عنوان تنها فاکتور پیش‌بینی‌کننده تقلب تأکید ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
چارچوبی روش‌شناختی برای تحلیل فرایندهای تسهیلات بر پایه روش‌های فرایندکاوی و داده کاوی: مورد مطالعه فرایند تسهیلات سرمایه ثابت

احسان الله خوشخوی نیلاش؛ منصور اسماعیل پور؛ بهروز بیات؛ علیرضا اسفندیاری مقدم؛ عرفان حسن نایبی

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81709.2518

چکیده
  بانک‌ها برای تسهیلات سرمایه‌ثابت از فرایند‌های پیچیده و طولانی‌مدت شامل مراحل، نقاط کنترل و تایید زیاد برخوردارند. اینگونه فرایندها در ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، معدنی و گردشگری از اهمیت فزاینده‌ای برخوردارند. تجزیه و تحلیل مداوم اینگونه فرایندها برای ارتقاء، بهبود مستمر و کسب دانش از انها اهمیت فزاینده‌ای دارد. هدف اصلی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
نقش منابع انسانی در استقرار فناوری های صنعت 4.0 و هوشمندسازی صنایع

مریم احمدی؛ مهران ضیائیان؛ هاجر سلیمانی زاده

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403

https://doi.org/10.22054/ims.2024.81718.2513

چکیده
  امروزه هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های صنعت 4.0 به دلیل مزایای مختلفی همچون ردیابی مواد اولیه و محصولات تولید شده، کاهش هزینه‌ها و ... مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین عوامل در تسهیل استقرار صنعت 4.0، منابع انسانی است. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش منابع انسانی بر استقرار صنعت 4.0 در صنعت فولاد یزد است. با ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
نقش رهبری دیجیتال در ایجاد تحول دیجیتال در سازمان (مورد مطالعه: شرکت ارتباطات زیرساخت)

پگاه قاسمی غنچه نازی؛ علی آتش سوز

دوره 13، شماره 50 ، آذر 1403

https://doi.org/10.22054/ims.2024.78621.2449

چکیده
  اصلاحات فناوری محور با تاکید بر جامعه‌ی دیجیتال (به ویژه در بخش عمومی) در دستور کار بیشترکشورها قرار گرفته است و به عنوان چالش اساسی برای دولت‌‌ها تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین ابزارهای استراتژیک سازمان‌‌ها در این زمینه «رهبری دیجیتال» است. هدف اصلی تحقیق حاضر تبیین نقش رهبری دیجیتال و تاثیر آن در ایجاد تحول دیجیتال در سازمان ...  بیشتر

تحلیلی بر چرخه انسجام سیاستی در نظام حکمرانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

محمدتقی تقوی فرد؛ زهرا وفادار؛ مهدی رحیمی؛ مجتبی آقایی

دوره 4، شماره 16 ، شهریور 1395، ، صفحه 1-33

https://doi.org/10.22054/ims.2016.5147

چکیده
  در همه کشورها، نهاد یا نهادهایی موظف به حکمرانی در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات می‌باشند. در ایران نیز حکمرانی این حوزه به عهده چندین نهاد است که باید مجموعه متعاملی از عناصر و ارتباطات بین آن‌ها را در سطح ملی در نظر گرفت. هدف اصلی این مقاله تحلیل نهادی نظام حکمرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایران بر پایه چرخه انسجام ...  بیشتر

تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی دانشجویان

سید سعید میرواحدی؛ داود حسین‌پور؛ احسان سلطان محمدلو

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، ، صفحه 35-60

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10375

چکیده
   این تحقیق به بررسی تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینانه پرداخته است. مؤلفه‌های قصد کارآفرینانه در پژوهش حاضر، برگرفته از مدل قصد کارآفرینانه لینان؛ است که شامل نگرش نسبت به رفتارهای کارآفرینانه، هنجارهای اجتماعی و خودباوری می‌شود. تحقیق حاضر کمّی، -کاربردی بودهو ، روش پژوهش آن توصیفی است.  و در این پژوهش ...  بیشتر

تحلیل زیربنای سیاسی تصمیم‌گیری در شکل‌گیری همکاری‌های راهبردی بازار محور میان کسب‌وکارهای نوپا

میرعلی سید نقوی؛ غدیر شکیبا جمال‌آباد؛ سید حسین جلالی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، ، صفحه 23-47

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8519

چکیده
  شکل‌گیری همکاری‌های راهبردی به دلیل تعدد ذی‌نفعان و کنش سیاسی میان آنان، فرایندی متأثر از رفتار سیاسی است. پژوهش حاضر درصدد بررسی زیربنای سیاسی تصمیم‌گیری در این خصوص از طریق تمرکز بر نقش مهارت سیاسی و محیط سیاسی بر رفتارهای سیاسی است. برای تحقق این هدف، داده‌ها بر اساس منطق نمونه‌گیری تصادفی ساده و از میان 68 همکاری راهبردی مبتنی ...  بیشتر

تأثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی و مزیت رقابتی

محمد رضا تقوا؛ سید مجتبی حسینی بامکانی؛ حمید رضا فلاح لاجیمی

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1392، ، صفحه 1-17

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمان‏ها انجام پذیرفته است. برای دست­یابی به این هدف، موضوع تحقیق با عنوان تأثیر ویژگی­های بکارگیری فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی و مزیت رقابتی در سازمان‏ها به پژوهش سپرده شد که نتیجه آن دستیابی به مدل مفهومی تحقیق است. این مدل در بردارنده سه عامل یا متغیر پنهان اعمال فناوری ...  بیشتر

الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات با رویکرد رقابت پذیری در صنعت بانکداری ایران

مهدی سلطانی نژاد؛ کیامرث فتحی هفشجانی؛ غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی؛ ابوتراب علیرضائی

دوره 9، شماره 36 ، شهریور 1400، ، صفحه 71-113

https://doi.org/10.22054/ims.2021.55911.1832

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، کشف مقوله‌های مهم و تعیین روابط میان آنها جهت ارائه الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات مالی با رویکرد رقابت‌پذیری در صنعت بانکداری است. روش استفاده‌شده در پژوهش، روش آمیخته بوده‌است. رویکرد بخش کیفی، مبتنی بر راهبرد نظریه داده‌بنیاد است. گردآوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه‌ساخت‌یافته با 12 نفر از ...  بیشتر

Open Access

فصلنامه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند یک نشریه علمی با دسترسی آزاد است.

doi

تمام مقالات منتشر شده درفصلنامه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند دارای شناسه دیجیتال (Doi) می باشد .

DOAJ

نمایه شده در DOAJ

ISC

SID

ابر واژگان

نشریات مرتبط